Filur Skrevet September 2, 2005 Share Skrevet September 2, 2005 Toppen på min M30 ser helt for jævli ut så jeg tenkte jeg skulle høre om tips til hvilke typer maling/lakk jeg bør bruke for å få den litt penere. Er det noe å sattse på svart Quick lakk?? Moderator-edit: Flyttet til Teknisk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet September 2, 2005 Share Skrevet September 2, 2005 Du må vertfall ha en lakk som tåler høy varme... Men først kan du jo prøve med en vinkelsliper og en slik smergelskive.... Kanskje du klarer å pusse vekk gørra.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Filur Skrevet September 2, 2005 Forfatter Share Skrevet September 2, 2005 hvor får man tak i lakk som tåler høy varme samtidig som det ikke tømmer pengepungen?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet September 2, 2005 Share Skrevet September 2, 2005 Hm... du kan vel sjekke biltema, bilextra el. lignende... De skal vel ha lakk som tåler opp til 650 grader C. Men det er vel kanskje noe begrenset fargeutvalg, og om det blir pent er jo en helt annen historeie.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet September 2, 2005 Share Skrevet September 2, 2005 jeg lakket toppdekselet mitt med vanlig lakk.... den tåler jo 150C den også og det er nok.. blir ikke så jævli varmt.... bare du får lakken til å sitte skikkelig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 2, 2005 Share Skrevet September 2, 2005 Her er motorlakk hos Biltema, 40 schpenn: http://www.biltema.no/products/product. ... emId=82967 Alternativt har de en som tåler helt opp til 600 grader: http://www.biltema.no/products/product. ... emId=82990 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Filur Skrevet September 2, 2005 Forfatter Share Skrevet September 2, 2005 Takker for svar, skal se om jeg får fyrt opp et pent bilde når jobben er gjort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_Racing Skrevet September 3, 2005 Share Skrevet September 3, 2005 går vall and å bruke bengalakk. Har brukt det på bremse caliperene.Og de blir vell litt varme!! men kansje ikke så varm så motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 3, 2005 Share Skrevet September 3, 2005 går vall and å bruke bengalakk. Har brukt det på bremse caliperene.Og de blir vell litt varme!! men kansje ikke så varm så motoren. Kaliperne blir helt sikkert varmere enn toppdekselet. 02Henning målte tempen på bremseskivene på sin E36 323ti (compact) etter noen runder på Rudskogen i sommer, samt en nedkjølingsrunde++, og jeg mener det var snakk om 350 grader foran og 280 eller noe bak. Jeg begynner å bli gammel , så jeg husker ikke 100% sikkert hva han sa på jobben etterpå, men høyt var det ihvertfall. Har du kjørt skikkelig hardt har du sikkert kjent at du har fått skikkelig svampete pedal fordi du har fått bremsevæska til å koke - når den er ny koker den ikke før rundt 260 grader. Etter et par år er man fort nede i 150, men poenget er at det blir VARMT inni der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet September 3, 2005 Share Skrevet September 3, 2005 Strålende god ide Fikk jeg lyst til å gjøre på bilen min også, bare litt kjedelig at det er ganske få farger å velge mellom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet September 3, 2005 Share Skrevet September 3, 2005 det vert antyda her at bengalakk toler varmen...i så fall så er det nesten ikkje grenser for kva fargar som er å finne! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_Racing Skrevet September 4, 2005 Share Skrevet September 4, 2005 Sorry !! Jeg har brukt type: Quick Emaljelakk Signalrød. Blank Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet September 4, 2005 Share Skrevet September 4, 2005 Nah, tør ikke bruke benga, i tillfelle det ikke holder. Jævlig kjipt om alt plutselig starter å skalle av, da ser det jo helt forjævlig ut. Noen som vet om noen steder hvor de selger flere farger i varmebestandig lakk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet September 4, 2005 Share Skrevet September 4, 2005 Tror vertfall de skal ha standard farger som gul, sølv, sort og blå på bilextra.... Det er jo bare å dra en tur på litt forskjellige shapper å se... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Filur Skrevet September 10, 2005 Forfatter Share Skrevet September 10, 2005 Nå er jobben gjort... ble ferdig i går kvell Fant lakk som tåler 650 grader på Coustom Shop til 70kr siden jeg bor MANGE mil unna nærmeste Biltema butikk... Før Etter Når jeg får tid skal jeg lakke merket og stripene i sølv farge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå