Gå til innhold

Sjekk: www.fartsbot.no

spesialis
 Share

Anbefalte innlegg

1-15 km/t over i 60-sone er ikke k*kkjøring, og 1-30 km/t i 70-100-soner er nødvendigvis heller ikke k*kkjøring!

Dersom man kjører mye, i områder som har mange kontroller, så kan dette være en form for "forsikring" dersom man vet man har en tendens til å ligge litt over fartsgrensene, og man har da en økonomisk trygghet slik at man slipper å nistirre på speedometeret hele tiden. For mitt vedkommende vil det ikke ha lønt seg, da jeg har fått kun ett* forelegg på de 13 årene (idag faktisk! \:D/) siden jeg kjørte opp.

Men merk at det fortsatt er sjåføren som får prikkene i sertifikatet! ;)

*Jeg har også mistet lappen ved et annet tilfelle, men det var for mye over til at fartsbot.no ville tatt kostnaden, og er derfor ikke relevant her... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avtalen gjelder fartsoverskridelser 1-15 km/t i fartsone 60 km/t og 1-30 km/t i fartsone 70-100 km/t.

Så får du forelegg i høyere hastigheter dekker de det vel ikke i det hele tatt vil jeg tro.

Men det står også

Oversikt over hva bøtene koster i Norge.

* Kostnader kan variere noe.

Så jeg vil tro det er punktene under vilkår som gjelder, og at om du blir tatt innenfor 1-30 km/t over i 70-100-sone og nivået på forelegget blir høyere enn standard så dekker de det vel uansett. Jeg tror den tabellen de har på framsida og som du refererer til Gunnar er kun for å vise hva man normalt må betale, og altså hva man kan spare.

Et annen situasjon som kan oppstå er jo om man blir tatt 2 ganger på et år, og summen på foreleggene overskrider 10.000,- betaler de da deler av forelegg nr 2 slik at du får dekt maxbeløpet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...