BMW_JP Skrevet September 4, 2005 Share Skrevet September 4, 2005 På BMW (ihvertfall min) så synes jeg clutchen går litt langt inn når man trykker den på den, ihvertfall i forhold til andre biler, Ford Focus, Hyundai Elantra f.eks. Det er vel normalt? Men når jeg tar clutchen ut igjen merker jeg at den ikke tar før etter at jeg har sluppet den ut litt. Tar litt mer utpå, kan du si. Hvorfor det? Hvordan merker man at clutchen begynner å bli slitt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet September 4, 2005 Share Skrevet September 4, 2005 Hvis den tar litt utpå så er det ikke no problem. Spørs hvor langt ut du må ta den før den tar! Hvis den slurer er den veldig slitt. Hvis du finner en bakke og gir på i den, i litt tungt gir, og bilen bare ruser seg, kan du bytte clutchen din! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet September 4, 2005 Forfatter Share Skrevet September 4, 2005 Det er bare bittelitt utpå egentlig. Ellers oppfører den seg helt normalt, ingen tendenser til det du beskriver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boost Skrevet September 4, 2005 Share Skrevet September 4, 2005 hva slags cluth bør eg kjøpe meg? er til ein e-36 325 kasse.. men skal trimme motoren neste år:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet September 4, 2005 Share Skrevet September 4, 2005 hva slags cluth bør eg kjøpe meg? er til ein e-36 325 kasse.. men skal trimme motoren neste år:) SkafF en kraftig trykkplate og sinter lamell! Da blir det racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boost Skrevet September 4, 2005 Share Skrevet September 4, 2005 hva slags cluth bør eg kjøpe meg? er til ein e-36 325 kasse.. men skal trimme motoren neste år:) SkafF en kraftig trykkplate og sinter lamell! Da blir det racing er ingen som kan gje ein go ca pris på dette da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet September 5, 2005 Share Skrevet September 5, 2005 du trenger ikke sinterlamell, da blir bare bilen et helvete å kjøre! AV/PÅ clutch! hehe.. du må ut med ca 3000kr og oppover for ei skikkelig trykkplate og dette forandrer ikke igangkjøringa no merkbart, fikk et tilbud fra PPF på dette, tror det var 3200kr og den holdt hvertfall 500nm. Send PPF en mail og hør med de! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet September 5, 2005 Share Skrevet September 5, 2005 Bør klare å skaffe kraftig trykkplate og sinterlamell for 5000,-? Hvor mye koster egentlig sinter lamell? Ikke kjøp sinter hvis du ønsker å kunne slure litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå