Gå til innhold

Vann i olja, 320i 84 modell!


Jarle Skoftedalen
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte en 84 modell 320i for litt sida og trodde det var gåen topppakning pga olja var gulhvit! Tok av toppen igår og fikk litt sjokk da jeg så at topppakninga var hel og fin! Begynte å inspisere toppen for sprekker, men fant ingenting!

Når jeg tok av toppen så la jeg merke til at skruene satt forholsvis løst!

Kan problemet være bare at disse ikke var ettertrukket? Noen som har vært borti det samme problemet før?

Og så lurte jeg på om jeg får ut ventilene uten å ta ut kamme og løftere? hvis jeg bare drar løftern til side, får jeg da tatt ut ventilene?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke for det var ikke vann på den! jeg fyra den bare opp et par ganger, den har gått i maks 2 minutter, før jeg så olja, eller hva man skal kalle det, hehe...

noen forslag? kan det være at toppen ikke var ettertrukket og det bare har lekt mellom topp og blokk? håper faenmeg det! Motoren startet utrolig lett siste gang jeg prøvde den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørtes rart ut at toppen satt løst, hvis jeg ikke husker veldig feil så er det først ett antall nw og 3ganger 90 grader etterpå, og da sitter den ikke løst for å si det sånn, så det skal ikke få skrudd seg løst. men er det bytta topp før så kan det jo hende at tidligere eier skrudde til han trodde at det var bra :) sett den på igjen og prøv, en ny topp er jo dyrt nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...