Gå til innhold

Oljetype til BMW 318i (86 mod.)


emilst
 Share

Anbefalte innlegg

Både 5-40 og 10-40 går bra å bruke til din bil.Biltema olje går sikkert bra men bruk orginalt filter.Castrol magnatec er en billig bra olje til litt eldre biler.Bruker din bil en del olje så bruk kun 10-40 olje.Jobber selv på et verksted så jeg ser kvalitetsforskjell på restoljen fra biltema og andre litt dyrere merker.Først og fremst er det smøre egenskapene som blir dårligere på billigmerkene etter en del hundre mil.Men bytter man olje ofte så er det dumt å kjøpe dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.castrol.no

Velg smøretabell under Verktøy. Her er det detaljerte lister over ulike bilmerker og modeller. For min bil anbefales:

Bruksområde Anbefaling Kapasitet (l)

Best FORMULA: RS 0W-40

Bedre GTX MAGNATEC 5W-40

Bra PERFORMANCE 10W-40

Mener å huske at i brukermanualen til bilen så anbefales 5W-40 - noen som vet hvorfor det da anbefales RS 0W-40?

Noen som vet hvor Castrol selges "billig" i Oslo-området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.castrol.no

Velg smøretabell under Verktøy. Her er det detaljerte lister over ulike bilmerker og modeller. For min bil anbefales:

Bruksområde Anbefaling Kapasitet (l)

Best FORMULA: RS 0W-40

Bedre GTX MAGNATEC 5W-40

Bra PERFORMANCE 10W-40

Mener å huske at i brukermanualen til bilen så anbefales 5W-40 - noen som vet hvorfor det da anbefales RS 0W-40?

Noen som vet hvor Castrol selges "billig" i Oslo-området?

I 1986 så var 5-40 den optimale oljen.Dagens helsynteiske olje har en helt annen kvalitet,derfor anbefales 0-40,Men motorer som har gått mye begynner å svette gjennom pakninger ventiltetninger osv derfor er det en fordel å bruke litt fetere olje på dem spesiellt de som har gått 200 000 og mer.Uansett så er det sløsing med penger å bruke den beste olja på en 19 år gammel bil.Mekonomen pleier å ha noen gode tilbud på Magnatec olja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...