Riefarn Skrevet September 7, 2005 Share Skrevet September 7, 2005 Da var de nye gjennomsnittsmålerne kommet: http://pub.tv2.no/nettavisen/bil/article452145.ece Norge er det første landet i verden som tar i bruk en så avansert teknikk for gjennomsnittsmåling av fart. Sier vel litt om trafikknorge generelt sånn i tilleg til kostander på bøter osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet September 7, 2005 Share Skrevet September 7, 2005 Trygt inntil videreGjennomsnittsmålingen er fremdeles et prøveprosjekt, og det vil ikke bli utstedt bøter til de som kjører for fort i prøveperioden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet September 7, 2005 Share Skrevet September 7, 2005 De der kan bli trasige.... men det er jo ikke verre enn å ta et stopp for ei lite pissepause imellom dem så er d i orden..... men d blir litt trasig om d skal sstå slike over hele landet.... blir mye pissing... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet September 7, 2005 Forfatter Share Skrevet September 7, 2005 men spørs hvor lenge denne prøveperioden er da og ser jo ut som de har fått gjennomslag på dette, så det kommer vel opp flere etterhvert... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet September 7, 2005 Share Skrevet September 7, 2005 Det blir nok ikke muligheter for særlig med pissepauser mellom disse gjennomsnittsboksene. For at disse skal virke etter hensikten er det nødvendig at de står på strekninger uten avkjørsler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet September 7, 2005 Share Skrevet September 7, 2005 det der kan bli regelrett farlig og bruke sier jeg bare! hva om man i visse tilfeller må gasse på for og unngå ulykker etc..helt håpløst at folk må sitte konstant og følge med speedo`n istedet for og følge med veien..komemr bare til og resultere i Enda flere ulykker.. men Norge er jo på drittsekktoppen når det gjelder Alt som har med bil/fart/trafikk og gjøre så blir ikke overrasket over det der i det hele tatt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02dag Skrevet September 7, 2005 Share Skrevet September 7, 2005 Det skulle ikke forundre meg om noen snart så seg lei av disse boksene og begynte å gjøre noe med dem. Selv tatt en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet September 7, 2005 Share Skrevet September 7, 2005 Det skulle ikke forundre meg om noen snart så seg lei av disse boksene og begynte å gjøre noe med dem.Selv tatt en gang. Tatt av en boks, eller tatt en boks? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02dag Skrevet September 8, 2005 Share Skrevet September 8, 2005 Tatt av en boks, eller tatt en boks? Haha, jo jeg er selvfølgelig blitt tatt en gang av en boks. Dette var ved nygårdskrysset på Ski. Kom kjørende sørfra i fint driv. Det vil si i ca 95 km/t i 80-sona(kriminell altså). Det jeg ikke la merke til var at det ble 60 sone og ca 100 meter etter det sto boksen gjemt bak det gule skiltet som varsler innkjøring til ett eller annet sted i området. Vel, de tok meg i 93km/t i 60-sonen og slo av 3 km/t som sikkerhets margin. det var ikke nok for grensa for å miste lappen var 86 km/t. Jeg ble uten den i 4 mnd. Jeg fikk 3500 kroner i bot(dette var i 1998). Surt er det eneste jeg kan si om dette. Det som skremmer meg nå er at de nye fotoboksene skal bli lovlige(det er jo fortsatt et prøveprosjekt). Det er jo helt spinnvilt. Det er ingenting annet enn å tjene penger til statskassa, og personvernet kaster vi lett tilside. Tenk, man kan få tre fartsbøter på tre kilometer, hvis man er uheldig. en ved den første,nummer to ved den siste og en til for å ha kjørt gjennomsnittlig for fort melleom de to. Min oppfordring er ikke å skjære ned en fotoboks, Men skrive et brev til datatilsynet og klage. Hvis mange nok gjør dette, vil ikke dette bli godkjent håper jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå