bjirn Skrevet September 8, 2005 Share Skrevet September 8, 2005 Skulle bytte ratt på min BMW i dag, og når jeg fikk av det gamle rattet så syns jeg det mangler noe. Hornet mitt virker ikke heller da. men finner ingen kontaktpunkt mellom ratt og bil til horn. Kan noen her se på bildet mitt at det mangler noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet September 8, 2005 Share Skrevet September 8, 2005 Kotaktpunktene mellom ratt og rattstamme for horn er "metallringer" rundt rattstammen. De vises på det nederste bildet. Det skal være tilsvarende kontaktflater på rattet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KjetilO Skrevet September 8, 2005 Share Skrevet September 8, 2005 Jeg tor det mangler noe der ja. Vanskelig å forklare, men jeg får gjøre et forsøk: Nederst på det nederste bilde er det et hull med to mindre hull på hver side o O o Der skal det sitte en fjørbelastet kobberpinne som "gnisser" mot baksiden av rattet. Ser ut som Del nr 7 her (bildet er av rattlås/tenning sett på skrå bakfra). Edit: ny link til bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet September 8, 2005 Forfatter Share Skrevet September 8, 2005 Hmm... bildet funket ikke... Ikke når jeg klikker på det heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KjetilO Skrevet September 8, 2005 Share Skrevet September 8, 2005 Kommer det fram nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet September 8, 2005 Forfatter Share Skrevet September 8, 2005 Jepp! Den mangler jeg ja... Vet du hvor jeg får tak i en slik en? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet September 8, 2005 Share Skrevet September 8, 2005 hoggern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KjetilO Skrevet September 8, 2005 Share Skrevet September 8, 2005 hoggern Eller hos din lokale BMW forhandler - siden den pinnen slites vil det kanskje være lurere å kjøpe ny? Har ikke peiling på hvor mye den slites, eller pris så jeg vet ikke om det lønner seg... Har det vært uorginalt ratt på bilen, siden den er tatt av? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet September 8, 2005 Forfatter Share Skrevet September 8, 2005 nei, den forsvant "mystisk" når jeg hadde bilen inne til rep hos et lokalt verksted... de nekta for at de hadde gjort noe feil, og nektet å reparere det... rattet måtte av pga noen innbruddstyver hadde lekt seg med tenningen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet September 8, 2005 Share Skrevet September 8, 2005 http://nettbutikk.gsbildeler.no/ Delenr: 32331350750 Varenavn: Tapp Pris: 70,14 inkl.mva. Så det er knapt bryet verdt å skulle lete fram en del hos en hugger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå