BalleKnalle Skrevet September 8, 2005 Share Skrevet September 8, 2005 Jævel bilen til dama må fikses, pga liten tilgang på verktøy/skruplass er jeg tvunget til å få dette utført på verksted. Det er en 92mod Golf det er snakk om.... fikk følgende prisforslag hos merkeforhandler.. Skifte registerreim, skifte toppdekselpakning, skifte dynamoreim og servoreim, skifte luftfilter, skifte tennplugger og oljeskift m/filter. --> 6500,- (alle deler inkl.) Er det et godt tilbud? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet September 8, 2005 Share Skrevet September 8, 2005 Er du gal mann? Må ikke finne på å betale så mye for det lille arbeidet og delene der. Er sånt man klarer å gjøre på 2 timer på kvelden det der (1/2-1 time hvis du har gjort det før). Værste jeg har hørt noen gang. Kjøper du delene på Biltema kommer de sikkert på under 1000 kr. Muligens under 500 kr også! Hadde du bodd nærmere skulle jeg gjerne gjort det for deg for en 1000 lapp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet September 8, 2005 Share Skrevet September 8, 2005 Jeg må si at det hørtes rimelig grovt ut ja.... er jo ikke akkurat mye arbeid det der..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power Skrevet September 8, 2005 Share Skrevet September 8, 2005 ingen du kjenner som kunne hjelpt deg? synes det var dyrt. er jo en enkel sak det der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet September 8, 2005 Forfatter Share Skrevet September 8, 2005 Mente det var litt drøyt jeg oxo... derfor innlegget.. Eneste jeg kunne tenkt meg å få gjort på verksted var registerreima, pga garanti osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet September 8, 2005 Share Skrevet September 8, 2005 Hvilke motor er det på bilen? 1,4, 1,6 eller 1,8? Delepriser hos Biltema (for 1,8 ): Registerreim 69,90 Dynamoreim 79,90 Luftfilter 69,90 Oljefilter 39,90 Olje (mineralolje) 4 liter 89,90 Tennplugger 34,90 De har ikke toppdekselpakkning til Golf3 desverre. Men det har sikkert Bilextra eller Thorsov. Så samlet pris på alle delene uten toppdekselpakking er 384 kroner og 40 øre. Toppdekselpakkningen koster vel rundt 100 kr hos VAG. DVS under 500 kr for hele jobben. Men siden du er en av motstanderne av Biltema og Bilextra her på forumet synes jeg du heller skal betale 6500 kr på merkeverkstedet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet September 8, 2005 Forfatter Share Skrevet September 8, 2005 Hehe.... Blir nok til at jeg kjøper original registerreim og strammehjul + toppdekselpakning. Men siden det er en Golf er jeg villig til å besøke biltema i skjul for å kjøpe dynamoreim, servoreim, plugger, luftfilter og oljefilter Noen tips til gode plugger? EDIT: 1.8 ja med svimlende 90hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet September 8, 2005 Share Skrevet September 8, 2005 6500,- hørtes noe dyrt ut ja. Finnes vel verksted som gjør det til ca. halve prisen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet September 8, 2005 Share Skrevet September 8, 2005 ikke kjøp oljefilter på biltema, da jeg har hatt ymse erfaringer med de. Enkelte er ikke oljeFILTER, bare oljegjennomrenningspunkt uten filter... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet September 8, 2005 Forfatter Share Skrevet September 8, 2005 originalt er vel ikke så dyrt, så det går vel bra å kjøpe fra merkeforhandler.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå