Gå til innhold

Vibrasjoner E34 (Mellomaksling?)


Psyfoon
 Share

Anbefalte innlegg

Har endel vibrasjoner i min E34.. Lurer på om det er ubalanse/slakke i mellomakslingen som er årsaken. Merker at jeg har en slakke der, særlig når jeg girer, kjører fartsdumper o.l.. I tillegg merker jeg at girstanga vibrerer temmelig mye når bilen ruller (står i fri eller jeg har den i gir med clutchen trådd inn). Virker som den vibrerer mest ved veldig lav hastighet, kanskje under 20km/t. Merker også når jeg kjører i høyere hastigheter. Vibreringen synes da å være størst i "balansepunktet" på gassen, dvs. det gasspådraget du trenger for å opprettholde hastigheten.

Noen som vet om det er kryss eller hardyskive, evt. noe annet som kan være årsaken? Er dette farlig å kjøre med (i tillegg til at det er utrolig plagsomt på langtur o.l..) ?

Til opplysning så vibrerer IKKE girstanga når bilen står i ro på tomgang :)

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... verkstedet fant ingen feil eller ubalanse i det hele tatt med drivverket.. Derimot var brillen på ene siden bak moden for utskifting, samt traversforingene var ikke ordentlig satt oppi.. Hadde sklidd ut, liksom.. Kan dette forårsake vibreringer kanskje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at vibrasjoner på E34 er et evinnelig problem. Skal man kjøpe E34 bør man finne en UTEN vibrasjoner i 80-110km/t. Det er noe drit å få bort.

Min vibrerer, har byttet casterstag, bærearmer, traversforinger, stabstagforinger, balansert hjul flere ganger, prøvd med flere sett, ordnet senterringer, byttet dempere, byttet fjærer, byttet støttestag til stabstaget foran.. Planen videre er å bytte denne "brillen", men ikke pga. vibrasjon. Den ene har begynt å lage klakkelyd. Forsvinner vibrasjonene også med denne, så blir jeg meget fornøyd. Hvis ikke er det bare å fortsette med bremseskiver både foran og bak, selv om de ikke virker skjeve har jeg fått det som tips, etter casterstag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endeledd glemte jeg å nevne - har fire nye liggende. Tenkte å bytte de for lenge siden, men må ha hjulstillingskontroll etterpå, så må få bestilt tid før jeg bytter. Og hjulstillingskontroll i seg selv kan sikkert også fikse det, om det er feil vinkler som gjør at det vibrerer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med dette jeg også. vibrerer veldig mye når jeg kjører rett frem men når jeg gir gasspådrag eller svinger blir det borte... da jeg kjøpte bilen for ca 3mnd siden var det ingen vibrasjoner i det hele tatt, har blitt verre og verre i det siste. vil tro i mitt tilfelle så er det mellomakslingen eller hardykoblingen som snart tar kvell. bilen er jo byggd om fra 520 til 535 å han som har gjort jobben er nok ikke helt pattent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...