Gå til innhold

E30 M3! Trenger hjelp...


aadd
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har bensintrykk og det klikker i dysene,men ingen gnist.

Har prøved ny coil,plugger ledninger og hjerne.....kan dette være føleren som sitter på girkassen sin feil? Som ikke registrerer at svinghjulet går rundt?

Har ikke brukt bilen på en uke så plutselig skjer dette,får ikke starte.

Før dette skjedde så gikk bilen helt fint når den var kald og begynte å "kutte" av og til når den ble ordentelig varm...virka da som om den fikk for mye bensin.

Er en 2.3 jeg snakker om her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

les på forumet her så ser dere en som har nøyaktig samme problem som meg.

Han fant løsningen på problemet men skjønner ikke helt hva han gjør for å få bilen til og starte...

so i pulled out the VOM and started poking around for voltage. after a few checked I find that pin 85 has 0V no matter which way the ignition is on. check the schematic on the side of the relay BINGO that's the trigger for the relay So On the back side of the relay I jump pins 85 and 30, relay clicks over and my girlfriend fires her up

http://www.s14.net/forums/showthread.ph ... genumber=4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke et sikringsnummer.

Han drar ut releet til VOM. Jeg vet ikke hva det er, men uansett så finner han ut at det er ikke noe spenning på kontakt nr 85. Det må til for at bilen hans skal starte. Deretter kortslutter han kontakt 30 og 85, det vil si han tar en ledning fra pinne 30 til 85(som er det samme som releet gjør hvis det hadde virket). Da fyrer bilen og alt er iorden.

For meg så høres det ut som det var releet til VOM det var en feil på, eller at releet ikke fikk spenning. Det siste kan selvfølgelig være en sikring som forårsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...