BMWE30M3 Skrevet September 10, 2005 Share Skrevet September 10, 2005 hei. motoren min, en S50/B30, fusker på lave turtall, spesielt mellom 1500-2500 omdr, hvis jeg kjører VELDIG pent over det registeret så funker den som den skal fra ca 3000 omdr og oppover. men hvis jeg starter på ca 2000 omdr i f.eks. 2. gir, og trykker gassen i bunn, fortsetter fuskinga hele registeret. hva kan dette være? en gåen LMM eller lambdasonde? takker stort for svar! Mvh Andreas Kristensen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet September 10, 2005 Share Skrevet September 10, 2005 kan være lmm da.. men hvordan oppfører den seg på tomgang? hvis det bare er fjusking ved lavt turtall når du gir bånn gass så kan det kanskje være at den ikke får nok bensin? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE30M3 Skrevet September 10, 2005 Forfatter Share Skrevet September 10, 2005 går også litt ujevnt på tomagng...jager litt... høres veldig ut som lmm spør du meg, men den er jo så jævla dyr!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet September 10, 2005 Share Skrevet September 10, 2005 Ta av den kontakten som er på LMM når bilen går på tomgang.. Endrer motorgangen seg, så er det ikke den.. Kan være lambda? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE30M3 Skrevet September 10, 2005 Forfatter Share Skrevet September 10, 2005 har akkurat vært ute å lagt meg under bilen, ser det er en ytre skade på den ene sonden.... får prøve å bytte denne først... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet September 10, 2005 Share Skrevet September 10, 2005 jager den på tomgang så er det nok lambda`n ja sikkert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eee Skrevet September 10, 2005 Share Skrevet September 10, 2005 Jeg hadde lignende symptomer på min m5 for noen år siden. Ujevn tomgang, og fusking ved stort gasspådrag. Det skyldtes slitne kabler til tennpluggene, men det er kanskje mer sannsynlig lambda'n i ditt tilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå