Gå til innhold

Bensin avgift...

Ole-Magne
 Share

Anbefalte innlegg

Av dagens utsalgspris utgjør avgifter og moms til staten kr. 7,18kr eller 61%.

Trur det er noe galt her i landet, lurer på hvor alle pengene tar veien. sikkert til u-hjelp eller lignende. ikkje til veier, eldrehjem eller andre i Norge som ikke har det lett. Nei send heller alt til utlandet så kan heller de eldre bo på gangen i et overfylt sykehjem som er fallefærdig... Blir sint og irritert av sånn :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er ikke alene om det, men nå må noen virkelig gjøre noe. dyrt å kjøre bil nå for tiden.

jeg var innom en bensinstasjon i oslo for noen dager siden og skulle fylle bensin, han som jobba inne kom ut og ba om legtimasjon før han skulle åpne pumpene, jeg ga han og han tok det med inn, fylte på bensin,betalte,fikk kortet.så spurte jeg hva var grunnen til det, han pekte på veggen ved siden av seg og sa at det er grunnen, han sier ungdommer stjeler skilter fra andre biler, setter på sine biler og fyller på full tank og stikker av. det var over 10 fargebilder på veggen, og på alle bildene kunne man se, bilen helt ordentlig,eier av bilen men bare at det var falske skilter på dem.

begynner å bli mye av dette i oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....no er det valg, og ingen har som målsetting å gjere noko med dette....

Innsjå det folkens..dette er statens STORE melkeku!

..kunne vore litt meir smakeleg om det vart sprøyta litt meir tilbake til betalaren i form av middlar til vegnett ol. men kronene vert brukte til alt mulig!...for å spare eit overvektig oljefond..... Høyrest ut som ein FRP mann no...DET ER EG IKKJE! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sykt spør du meg

Men vanskelig å pumpe mer penger inn i norsk økonomi pga. inflasjon, renteøkning og overoppheting av økonomien. Tilbud/etterspørsel styrer hvor mye man maksimalt kan ha av penger i omløp for at ikke etterspørslen skal fyke i været uten at tilbudet klarer å henge etter.

Penger som går til u-hjelp, går ut av landet ,og har ingen påvirkning, men direkte pengeinnsprøyting i f.eks eldreomsorgen, gjør at de som jobber der blir latere og bruker mer penger og det blir et pengesluk av dimensjoner. Derfor viktig med effektivitet og produktivitet for å få mest ut av hver kr. Dette gjelder for øvrig i alle sektorer. Ikke dermed sagt at de har nok å rutte med, for det har de slettes ikke.

Men for all del. De gamle har det langt fra godt i dag, eller sykehusene har alt for lite midler, og politiet, militæret, ja lista er lang.

Hva er da feil.

==== Jo, prioriteringa av våre skattepenger er feil og har vært feil i 50 år. Arbeiderpartiet har styrt mesteparten av de siste 50-60 år og har derfor lagt føringene for hvordan pengebruken skal være. Dette kan ikke endres over kort sikt, slik at selv om vi har hatt borgerlig regjering de siste 4 årene, har de ikke klart å få snudd alt på så kort tid.

Det offentlige eser ut, samtidig som færre og færre i dette landet faktisk arbeider. Så nettopp i VG at 1/3 av oss faktisk går på en eller annen slags form for trygd.

Hva er dette for noe tull? Jo, mange skryter på seg en skavank og klarer å få uføretrygd, sosialstønad eller annet, og slipper å jobbe. De gidder rett og slett ikke.

Dette tar så mye av de pengene som er i omløp i landet at man har ikke råd til å bruke de på andre ting. Hadde man halvvert denne slappe gjengen her og fått de i jobb, hadde AS Norge kunne brukt milliarder på sykehus, gamlehjem, politi, veier osv osv.... uten at det hadde skadet norsk økonomi.

Så alle som klager, se på dere selv, gå inn i dere selv og se hva som kan gjøres anderledes.

Ikke sitt hjemme med arbeidsledighetstrygd på 8000 kr i måneden i ett år etter militæret. Få dere en jobb!! Greit nok at dere må jobbe mye og stå opp tidlig og kanskje ikke ha så mye mer utbetalt, men likevel.

Tenk over hva dere stemmer. Kristin og Jens har mye bra de, men prøv å les mellom linjene. Vil vi virkelig ha et samfunn der ingen jobber og alle lever av staten som lever av olje så lenge vi har den.

Vi trenger en bærekraftig utvikling innen annen næring også for at fremtiden skal bli like bra som den er nå, og da trenger vi folk som vil jobbe, ikke folk som sitter hjemme i sofaen og er for late til å jobbe.

Slike ting som dette må gjøres noe med for at bensinprisen skal bli lavere, eldreomsorgen bedre og politiet mer slagkraftig.

Dette har blant annet borgerlig side med FRP , Høyre og KRF skjønt omfanget av og jobber i retning av. AP og rød side jobber i stikk motsatt retning og vil sy puter under armer på gud og hvermann.

Næringslivet trenger rammevilkår som gjør at de tør å satse, og tør å opprette arbeidsplasser og faktisk får folk i jobb også.

Så sier noen at vi har 3-4 % arbeidsledighet. Det er faktisk ingenting. Et samfunn må faktisk ha noen arbeidsledige for at systemet skal fungere. Synd for de som vil jobbe som ikke har noen jobb, men sånn er det bare dessverre.

Noe annet interessant som denne rapportasjen belyste, var at blant ikke-vestlige innvandrere var andelen på uføretrygd og sosialstønad MYE høyere enn blant nordmenn.

Jeg syns ikke du og jeg og AS Norge skal bruke masse milliarder på utlendinger som ikke gjør noen ting for landet,. De sitter bare der og melker oss og ler av oss som gjør det så enkelt for dem. Så sender de masse penger hjem og der kan folk leve bra av penger fått over sosialen i Norge som vi betaler over skatteseddelen, i bensinavgift osv. osv. Penger som vi hadde hatt mer nytte av her i landet.

Godt valg!

(Jeg er ikke politiker, men litt interessert i makroøkonomi.) :) :)

Noen som er enige/uenige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...