Gå til innhold

Håndbrekk


Morten318
 Share

Anbefalte innlegg

skiftet på e34'en min...vet ikke hvordan det er på e36...men nå som jeg vet hvor mye styr det er (fastrustede deler,justering osv..) så hadde jeg ikke begynt på det selv...endte opp med ujevn brekk-virkning og måtte justerest på eu-kontroll likevel...så jeg sparte ikke så mye... ble mest banning... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke gjort dette på en e36, men dette er nok en jobb som er helt grei å gjøre selv.

Når det kommer til justering for å få jevn bremse virkning, lønner det deg nok å stå med begge bakhjulene i luften samtidig. Når du strammer brekket , kan du dra brekket noen hakk opp, og stramme slik at du merker at brekket begynner å ta på begge hjulene, men du kan snurre hjulet rundt.. Juster så slik at det tar ca like mye på begge sider.

Her må du bare prøve deg frem.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må huske å stramme brekken i trommeler først, vist ikke får du en dårlig brekke, har gjort det på min å "fattern" sin, strammer den på en liten mutter lignendes dings som du ser gjennom hjulbolt hullet vist du vrir på den, den gjør slik at du strammer det bakre båndet først slik at brekket tar med begge bånda, i stede for bare den som er i framkant.. så strammer du til slutt fremme under selve håndtaket.. min sin låser hjulene på 4 hakk, og triller like fint.. Sikkert litt dårlig forklart men først strammer du inni trommelen så under brekket, skal høre at den tar litt borti trommelen når du snurrer på hjulet i løse luften.. lykke til!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...