Gå til innhold

Rep, eller ny motor - hvilken motor...?


Nandor
 Share

Anbefalte innlegg

Min M40 316 motor har begynnte å kakle for en tid tilbake. På verksted har jeg fått beskjed om bytte av vippearmer, ventil-løftere, kam og oljepumpe. Tengte heller å bytte motor.

Hvordan er det med motorfestene på de ulike modellene? Er det "plug and play", eller må jeg få tak på noen med sveiseaparat?

Vet at jeg må bytte hjerne og ledningsnett samt girkasse og eksos, men er dete ellers noe problem å sette inn en 320 eller 325 motor? Nå ser jeg også bort fra bremser...

Takknemlig for hint og råd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal slippe å få tak i en med sveiseappareat, kun motorfestene. Oppsøk din nærmeste forhandler og få tips av de hva som må skiftes for å kunne sette en større motor oppi. Kan hende at du må skifte bremser og litt av hvert, så få deg en liste over alt som må gjøres for å få den godkjent med større motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min M40 316 motor har begynnte å kakle for en tid tilbake. På verksted har jeg fått beskjed om bytte av vippearmer, ventil-løftere, kam og oljepumpe. Tengte heller å bytte motor.

Hvordan er det med motorfestene på de ulike modellene? Er det "plug and play", eller må jeg få tak på noen med sveiseaparat?

Vet at jeg må bytte hjerne og ledningsnett samt girkasse og eksos, men er dete ellers noe problem å sette inn en 320 eller 325 motor? Nå ser jeg også bort fra bremser...

Takknemlig for hint og råd :D

Til info: Ligger en 95 modell 328 motor til salgs på Autodb til 10 lapper :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...