Señorita86 Skrevet September 11, 2005 Share Skrevet September 11, 2005 Var ute og kjørte med ei venninne i stad, og kom til et lyskryss. Det hadde begynt å blinke på det grønne lyset til fotgjengerne, det var altså fortsatt rødt for biler. Fotgjengerfeltet var helt tomt, og bilen foran oss bare kjørte. Venninna mi gjorde det samme, og nå er hun bekymra for at politiet skal ha sett henne. Hvis hun ble sett, ville hun da ha blitt stoppa og fått bota der og da, eller kan den komme uventet i posten? Er ikke så veldig rå på bøteleggingssystemet til politiet, så kanskje noen her kan hjelpe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet September 11, 2005 Share Skrevet September 11, 2005 var det noe politi der da? uansett så må de stoppe dere, dere må vedta boten osv, har ikke hørt om noen som har fått bot i posten pga slike overtredelser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet September 11, 2005 Share Skrevet September 11, 2005 Hvis det ikke er kameraovervåket kryss så er hun jo trygg,det går ikke an å få bot usett håper jeg He He. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim S Skrevet September 11, 2005 Share Skrevet September 11, 2005 Venninnen din kan nok føle seg helt trygg! Må bli tatt på-stedet, for å få bot! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet September 11, 2005 Share Skrevet September 11, 2005 Tror nok dere evt ville ha blitt stoppet på stedet.... viss ikke dere så en politimann som løp etter dere med papir og blyant for å ta nummeret da Men man skol jo uansett ikke kjøre på rødt da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Señorita86 Skrevet September 11, 2005 Forfatter Share Skrevet September 11, 2005 Flotte greier, da kan jeg sende henne en betryggende melding Hun fikk bot for å kjøre for fort for 2-3 uker siden, så hun var ikke så hypp på en til. Kan jo egentlig skylde seg selv, men likevel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet September 11, 2005 Share Skrevet September 11, 2005 Kjøring på rødt lys er vel 5.000,- + en prikk i førerkortet om jeg ikke husker feil. Gidder ikke å lete opp for å være 100% sikker nå som klokka er så mange... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 11, 2005 Share Skrevet September 11, 2005 Politiet trenger ikke fysisk stanse deg for å bøtelegge deg. Har opplevd dette selv og fått det bekreftet via min advokat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet September 11, 2005 Share Skrevet September 11, 2005 men de må på en måte ha sett deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 Ikke nødvendigvis. De kan også ha mottatt anmeldelse på deg fra noen. Men da får du kun bot, ikke prikk i førerkort. Det er kun hvis de tar deg på fersken, evt. også ved kameraovervåket lyskryss at du får prikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 hmm så du mener at om jeg ringer inn å tipser politiet om at du (ditt skiltnummer) kjører på rødt så kan de sende en bot helt uten videre ? det syntes jeg hørtes VELDIG usannsynlig ut, men jeg skal ikke påstå noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 Politiet må ha observert deg, det holder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 Har aldri sett et kameraovervåket kryss som tar bilde av folk som kjører på rødt i norge. De kameraene er vel kun til bruk for å styre lysreguleringen etter trafikkmengde eller for veitrafikksentralen til å se på trafikken (men de skal ikke kunne se nummerskiltet). Noen som faktisk har fått bot fra et slikt kamera og avkrefte? Jeg har kjørt på rødt lys MANGE ganger med motorsykkel, men aldri fått bot (kjører svært mye i oslo sentrum med kameralys). Med motorsykkel er det nemlig ikke alltid at lyset blir grønt, så da må man tusle over på rødt etter å ha sett seg for 20 ganger til alle sider... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 er det ikke 4000 i bot da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 Tror du kan be henne slappe av, så dere ikke noe politi skal det ikke være noe og bekymre seg over. I framtiden kan man slippe sånne nærver med og vente tolmodig i 1 minutt lengre (eller mer) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå