Endre Tørnby Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 Jeg driver å sjekker litt forsikringspriser på bilen min siden jeg snart fyller 18. Bilen er foresten en 518i. Gjensidige vil ha 9000 i året for den, og IF vil ha 14 000. Hvorfor er prisforskjellen så stor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 Hvorfor det er sånn, har jeg ikke peiling på, men det jeg vet er at det lønner seg å ringe så godt som alle selskap som finnes, hver j... gang noe skal forsikres, og da gjerne for hvert år du skal ha noe forsikret også. Om jeg så må bytte selskap hvert år for å spare litt, så gjør jeg det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenK Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 IF skulle ha 45 000,- for å forsikre min 320. Sinnsykt. Med gjensidige betaler jeg nå 16k for full kasko. Så gjensidige er billig! Sånn som jeg forstod det når jeg pratet med en i IF, så har de ett 30 000,- tilegg i prisen hvis du er under 20(23?) Rett og slett for de ikke ønsker å ha unge kunder.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 Stemmer det... prisene varierer veldig! Har et par kamerater som hørte på forsikring på E30 M3 nå... noen selskaper skulle ha over 50000... Han endte opp med å sette den på faren sin som gårdsbil, og betaler 2800 kroner året Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 Det er egentlig ikke lov å registrere/forsikre en bil på foreldrene. Isåfall skal det være tilleggsinfo i forsikringen om at hovedbruker er en annen enn eier. Men "alle" gjør jo dette, forsikringsselskapene vet det nok, og jeg har ikke hørt om noen som har fått problemer. E30 M3 som gårdsbil derimot er nok ikke en helt lovlig utnyttelse av forsikringsreglene. Regner med en gårdsbil skal være et nyttekjøretøy... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 E30 M3 som gårdsbil derimot er nok ikke en helt lovlig utnyttelse av forsikringsreglene. Regner med en gårdsbil skal være et nyttekjøretøy... Veit.... nesten litt for dumt, men når den som sitter å selger forsikringen ikke sier noe på det, hadde ikke jeg sagt nei heller for å si det sånn! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vid@r Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 Min bil er registrert på min mor. Har 75 pst. bonus, aldri krasjet, 12000km i året, og noe som heter "ungdomstillegg", dvs. at hvis jeg smeller så er egenandelen 6000 istedenfor 12000 tenker jeg... Men, jeg betaler 9000 i året med full kasko. Det var aldri på tale at jeg skulle forsikre den i mitt navn når jeg kjøpte den. Hadde måtte betalt 60000 i året, garantert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 Regner med at det var en skrivefeil det du skrev om at egenandelen er lavere ifm ungdomstillegget? Men ungdomstillegg har ingenting med egenandelen å gjøre. Det er et tillegg du betaler for å være ung fører, hos Gjensidige får du igjen dette om du kjører skadefritt. Høyere egenandel er noe man kan avtale med forsikringsselskapet for å få lavere premie. Dvs. de gir deg en rabatt på premien, men hvis du må bruke forsikringen så må du betale mer for at de skal få tilbake denne rabatten (med renter!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PK Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 Betaler 9600,- i året for full kasko hos IF. Bilen er en M3 E30 S.E. Står riktig nok på min far, men med meg som sjåfør. Synes det er rimelig for 10k km i året, og med tanke på at jeg er 21. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 Betaler 7000,- for delkasko for min bil hos Gjensidige i mitt eget navn. Like greit å begynne å samle poeng nå, må jo begynne en gang... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjonsvik Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 Jeg betaler 4500,- inkl ungdomstillegg (ungdomstillegget får men igjen etter å ha kjørt skadefritt i 5 år hos gjensidige) på min '93 318is. Delkasko og 16 000 km i årlig kjørelengde. Dette er hos Gjensidige. Jeg fyller 20 i oktober nå og bilen er reg på meg. Dette høres kanskje ikke så veldig troverdig ut. Men om du bytter bil\forsikring etter 180 virkedager får du bonushopp. Så jeg har per dags dato 50% bonus. Det skal også nevnes at jeg har 18% rabatt på summen som skal betales, dette kan jeg takke min kjære fagforening for. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jødahl Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 Jeg betaler 9000,- i Terra. Bilen står på min far, men jeg som 18 åring står som sjafør. Da har min far 70% bonus, og jeg har 20 000 i kjørelengde. Er forresten en BMW 318is. Dette er fullkasko! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenK Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 Min bil er registrert på min mor. Har 75 pst. bonus, aldri krasjet, 12000km i året, og noe som heter "ungdomstillegg", dvs. at hvis jeg smeller så er egenandelen 6000 istedenfor 12000 tenker jeg... Men, jeg betaler 9000 i året med full kasko. Det var aldri på tale at jeg skulle forsikre den i mitt navn når jeg kjøpte den. Hadde måtte betalt 60000 i året, garantert! 60000,- i året for en 320? Jeg har 320 selv og betaler som sagt 16000,- i året,fullkasko, bilen står på meg selv, er 18 år, 16k km kjørelengde. Bilen din er riktignok endel nyere enn min, men så stor forskjell kan det vell ikke være? Med meg var det igrunn ikke snakk om annet enn å sette det på meg selv, vil begynne å bygge meg opp min egen bonus.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 Det er egentlig ikke lov å registrere/forsikre en bil på foreldrene. Isåfall skal det være tilleggsinfo i forsikringen om at hovedbruker er en annen enn eier. Men "alle" gjør jo dette, forsikringsselskapene vet det nok, og jeg har ikke hørt om noen som har fått problemer.E30 M3 som gårdsbil derimot er nok ikke en helt lovlig utnyttelse av forsikringsreglene. Regner med en gårdsbil skal være et nyttekjøretøy... ...hehe dette minner meg om den tiden me importerte Porsche 911 som varebil!!!...ikkje det heller var den ultimate varebilen, men dette var seint på -80 talet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vid@r Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 60000,- i året for en 320? Jeg har 320 selv og betaler som sagt 16000,- i året,fullkasko, bilen står på meg selv, er 18 år, 16k km kjørelengde. Bilen din er riktignok endel nyere enn min, men så stor forskjell kan det vell ikke være? Med meg var det igrunn ikke snakk om annet enn å sette det på meg selv, vil begynne å bygge meg opp min egen bonus.. Hvis du kommer ut for et vrang forsikringsselskap så kan de si en helt usannsynlig sum for å skremme bort "uønskede elementer", dvs menn under 24-25, er ikke helt sikker på alderen. Det er godt mulig å forsikre en 320 så billig som du har, men som du selv ser, så må man betale for det, 7000 mer i året Og med tanke på bonus, ja, jeg tror man sparer mer på å vente til man er over 25 med å registrere en moderat motorisert BMW i sitt eget navn. Jeg kom i hvertfall fram til det. Men, for all del, correct me if I'm wrong... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå