Erik E30 Einum Skrevet September 13, 2005 Share Skrevet September 13, 2005 www.dinside.no/php/art.php?id=265791 Allerede i november i fjor viste vi de første bildene av tungt tildekkede prøveeksemplarer av den neste BMW-sportsbilen: M3. Det vil komme en hel serie av dem, og her har vi bilder som viser noe som sannsynligvis er svært nær det ferdige produktet som kommer til neste år.M3 er et ikon. Titusenvis av mennesker venter (svært) utålmodig på at siste generasjon omsider skal dukke opp. Våre spionfotografer har vært på farten igjen, og i tillegg presenterer de manipulerte bilder av kommende M3 i forskjellige utførelser. Ti minus to Som vi har antatt tidligere ser det ut til at M3 kommer med en "avsagd" V10 under panseret, hvilket gjør at den sitter igjen med 80% av en M5-motor. Dette lover godt for motorkarakteristikk og sportslighet, og med 400 hestekrefter til disposisjon skulle ytelsene være på høyde med det som forventes av en M-sport-versjon fra BMW. Regn med null til hundre på rundt fem sekunder. Giringen ordnes ved hjelp av en sekstrinns manuell girkasse eller en sekvensiell SMG-kasse, muligens med syv trinn. Yppelige kjøreegenskaper kommer såvidt vi kjenner produsenten som standard. Fire karrosserier En M3 for de flestes behov står på programmet: I tillegg til kupé-versjonen vil man få en M3 for de mer praktisk anlagte: firedørs sedanversjon. For de som vil ha mer frisk luft i sommervær: kabrioletversjon. Og for folk som samler på antikviteter: en stasjonsvogn. Det er i tidligste laget å spekulere omkring detaljer utover dette. Den nye M3-modellen får alt det kjente M-utstyret med spesielle felger, diskrete M-emblemer, store luftinntak i fronten men relativt diskré styling - det reduserer blant annet risikoen for å bli fulgt hjem av ondsinnede individer. De første eksemplarene av den nye M3 vil sannsynligvis ikke dukke opp hos forhandlere før om godt og vel et år. Tålmodighet er en... prøvelse? Manipulerte bilder: Spionbilder: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet September 13, 2005 Share Skrevet September 13, 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet September 13, 2005 Forfatter Share Skrevet September 13, 2005 Den er dels kamuflert, mangler M-"gjellene" på framskjerm, samt at eksosutblåsene peker nedover bak bakfangeren, som på diesel. Men på det nest nederste bildet ser du at det er doble rør på hver side. Den antenne er nok en del av testutstyret, sikkert noe telemetri som i Formel1. Det er også en magnetfot-antenne, vises tydelig på det nest øverste bildet, noe som helt klart tilsier at den ikke skal være der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet September 13, 2005 Share Skrevet September 13, 2005 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=81159#81159 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet September 13, 2005 Forfatter Share Skrevet September 13, 2005 Det kan godt være at den svarte bilen fotografert på Ringen er en 335d, ihvertfall utifra ekospottene å dømme. Jeg har lest den tråden du linker til. Men bildene jeg la inn i det første innlegget var hentet fra M3-artikkelen på DinSide, så det får nesten stå for deres regning! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen|3k Skrevet September 13, 2005 Share Skrevet September 13, 2005 Når jeg så tittelen på denne tråden kom jeg på en annen M3 med V8 på 400 hester http://www.bilforumet.net/showpost.php? ... stcount=28 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet September 13, 2005 Share Skrevet September 13, 2005 Var iallefall noen fete (les: brede) lisser på det øverste manipulerte bildet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet September 13, 2005 Forfatter Share Skrevet September 13, 2005 He-he! Det la jeg ikke merke til faktisk. I overkant fete å se til de der tror jeg... Det er samme på det nederste manipulerte også, bare zoomet inn på framhjulet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet September 13, 2005 Share Skrevet September 13, 2005 Har virkelig tro på den nye M3'n. Artig at de leverer denne utgaven i stv også . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå