///M Skrevet September 13, 2005 Share Skrevet September 13, 2005 www.finn.no/finn/car/object/;pdc=?finnkode=6114146 i annonsen har eiern skrevet at bilen har hvert chippet bremset ned til 294hk, mens bilen original har 343hk og med chipen har han 360hk, men hvorfor sier han 294hk ut på hjula, kan dette være sant eller skriver han feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Skrevet September 13, 2005 Share Skrevet September 13, 2005 343 hk er vell sikkert ikke på hjula... Det er vell en del kraft tap på drivverk og sånt? nå er ikke jeg ekspert... men tror det er noe i den duren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 Gratulerer!!Du har akkurat klart å finne bilde av den perfekte drømmebilen min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindre21 Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 man har vel noe effekt tap men han kan jo ha skrevet litt feil der tror jeg men bilen var fet den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 Effekten som er oppgitt er "alltid" (finnes visse merker med unntak) i motor, så de har målt 294hk og regnet ca. ~18% tap i drivverk - da får du ikke så langt unna 360hk. Mulig de har regnet litt høyt drivverkstap, men den har ihvertfall de 343hk+ som den skal ha fra fabrikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 Har jeg regnet riktig så er det 18% drivverkstap fra 360 til 294 hester. Litt mye med 18% kanskje. Noen mener det er 11% drivverkstap på BMW andre regner med nærmere 20%. Ikke rart det er mange rå trimma biler rundt omkring. Hvorfor har CSL andre kamaksler, innsug +++ hvis det er nok med en chip for å få 360 hester? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atle Simonsen Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 Gratulerer!!Du har akkurat klart å finne bilde av den perfekte drømmebilen min Satt akkurat og tenkte det samme. Skal/ vil ha!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 360 hk * 0,82 = 295,2 hk Og ja, jeg er medlem: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 Jeg trodde det var slik at i europa regnet man hestene DIN(eller noe) som var ut på hjulene, også i usa regnet med SAE(eller noe ) som er rett ut fra motoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 DIN og SAE er to forskjellige målemetoder, og har ikke noe med kraft på motoren og kraft på drivhjulene å gjøre. DIN (tidl. Deutsche Industrie-Normen, nå: Deutsches Institut für Normung) er med vannpumpe, servo og all annen leamikk tilkoblet motoren, mens SAE er uten slike kraftkrevende tilbehør. M.a.o. er DIN litt mer realistisk enn SAE. I tillegg har vi forskjellen på en europeisk hk og en amerikansk hk: 1 hp (USA) = 1,014 PS (eur). Info er hentet fra www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/melding.aspx?Id=162831 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake Oil Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 fy f... så feit men så mye drivverkstap på en 2001mod er jo lite imponerende.10% burde vært oppnåelig i en sånn bil.sikkert levd et hardt liv den der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 Har aldri sett en RØD E46 M3 før...men...-der var den jo!!Helt perfekt!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 Denne E46 M3en er litt dypere rød og har røde detaljer i skinninteriøret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 Ahhh...eyecandy :D:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 Har aldri sett en RØD E46 M3 før...men...-der var den jo!!Helt perfekt!! Da har du gått glipp av noen av de mest fantastiske bildene som har vært vist her på forumet! http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1352 NB: MANGE bilder, så tråden tar lang tid pga. resizingen. Bare å vente (er nok snakk om minutter) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå