Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

343 hk er vell sikkert ikke på hjula... Det er vell en del kraft tap på drivverk og sånt? nå er ikke jeg ekspert... men tror det er noe i den duren :)

Skrevet

Effekten som er oppgitt er "alltid" (finnes visse merker med unntak) i motor, så de har målt 294hk og regnet ca. ~18% tap i drivverk - da får du ikke så langt unna 360hk. Mulig de har regnet litt høyt drivverkstap, men den har ihvertfall de 343hk+ som den skal ha fra fabrikk. :)

Skrevet

Har jeg regnet riktig så er det 18% drivverkstap fra 360 til 294 hester. Litt mye med 18% kanskje.

Noen mener det er 11% drivverkstap på BMW andre regner med nærmere 20%.

Ikke rart det er mange rå trimma biler rundt omkring.

Hvorfor har CSL andre kamaksler, innsug +++ hvis det er nok med en chip for å få 360 hester?

Skrevet

Jeg trodde det var slik at i europa regnet man hestene DIN(eller noe) som var ut på hjulene, også i usa regnet med SAE(eller noe :P ) som er rett ut fra motoren :?:

Skrevet

DIN og SAE er to forskjellige målemetoder, og har ikke noe med kraft på motoren og kraft på drivhjulene å gjøre. DIN (tidl. Deutsche Industrie-Normen, nå: Deutsches Institut für Normung) er med vannpumpe, servo og all annen leamikk tilkoblet motoren, mens SAE er uten slike kraftkrevende tilbehør. M.a.o. er DIN litt mer realistisk enn SAE.

I tillegg har vi forskjellen på en europeisk hk og en amerikansk hk: 1 hp (USA) = 1,014 PS (eur).

Info er hentet fra www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/melding.aspx?Id=162831

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...