Endre Tørnby Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 Hei på dere. Jeg trenger noen tips til pruting på bil. Er det noe spesielt triks jeg kan bruke? Og hva bruker dere som argumenter? På forhånd takk Mvh. Endre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 Bare å påpeke feil og mangler det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neonlars Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 Det kan være greit og påkeke feil og mangler, men alt med måte. Tenk deg at du skulle selge en bil, og en kar kom og sa" Nei, har var det mye feil, off, 3000 her og 200 der, nei dette var mye gale". Da hadde vel ikke du solgt den me den første, du skal ikke være negativ, men heller ikke overpositiv da selger kan skjønne at her er det penger å hente. Finn småfeil mangler, være bestemt og høflig, u name it. Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tangen Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 Finn feil og mangler med bilen... ha også info om tilsvarende biler som ligger til en bedre pris og konfronter med det.. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eika Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 hvis bilen står til 130 000... så dra fram en bonke med 120 000 og vift med den forann han og si: 120 her og nå ? funker meget bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Tørnby Skrevet September 14, 2005 Forfatter Share Skrevet September 14, 2005 her er bilen http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=99642#99642 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eika Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 neinei.. ville aldri betale så mye for en 85 518 som har gått 250 000... du kommer til å angre no sinnsykt trur jeg.. det hadde i allefall jeg gjort... se på denna isteden http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=795643 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Tørnby Skrevet September 14, 2005 Forfatter Share Skrevet September 14, 2005 Men leste du ikke annonsen?? Jeg har enda ikke funnet en lik bil uten feil som er kostbare og reparere. Denne som jeg ser på, er nylig eu-godkjent, og har ikke mer rust enn det jeg kan pusse bort. Dum formulering. Det er bare litt rust på panseret innvendig. Dette pusses lett bort. Jeg må ha noen gode argumenter! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 hvis bilen står til 130 000... så dra fram en bonke med 120 000 og vift med den forann han og si: 120 her og nå ? funker meget bra hvem idiot er det som kommer med 120 000 i kontanter??? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aama_Racing Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 Skulle komt med 120 000 i 50 lapper cash kontant:P da hadde han nokk åpnet øynene og sett rart på meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 hvis bilen står til 130 000... så dra fram en bonke med 120 000 og vift med den forann han og si: 120 her og nå ? funker meget bra da pruter du for lite.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 Ja de fleste er en sucker for hard cash Som sagt tidligere, påpek tydelige feil. F.eks er det dårlige bremser på bilen? Finn ut hva det vil koste for nye + arbeid, og forlang fratrekk i prisen osv... Bulker, sprekk i lykteglass, rust er oxo gode argumenter... Men alt med måte... selger kan jo raskt bli irritert hvis du klager og syter på alt. Kanskje han setter seg på bakbeina og ikke selger til deg i det hele tatt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 da pruter du for lite.. Helt enig.. Hehe.. Skal han ha 130, begynn på 100. Han sier 120, du 110 og så ender dere på 115. Evt 110 bare.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 Nå må dere huske at selger av bilen også vet hvilken stand bilen er i før han annonserer den, så dersom det er konkrete mangler på den så skal dere ikke se bort ifra at han har tatt høyde for det i sin prisantydning. Dersom man skal trekke fra X kroner for ditt og Y kroner for datt så må man ta utgangspunkt i listepris på den aktuelle modellen, legge på litt for enkelte typer ekstrautstyr, legge på/trekke fra avh. av km.stand, først DA kan dere begynne med fratrekk på feil og mangler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå