Gå til innhold

Pruting

Endre Tørnby
 Share

Anbefalte innlegg

Det kan være greit og påkeke feil og mangler, men alt med måte. Tenk deg at du skulle selge en bil, og en kar kom og sa" Nei, har var det mye feil, off, 3000 her og 200 der, nei dette var mye gale". Da hadde vel ikke du solgt den me den første, du skal ikke være negativ, men heller ikke overpositiv da selger kan skjønne at her er det penger å hente. Finn småfeil mangler, være bestemt og høflig, u name it.

Lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men leste du ikke annonsen?? Jeg har enda ikke funnet en lik bil uten feil som er kostbare og reparere. Denne som jeg ser på, er nylig eu-godkjent, og har ikke mer rust enn det jeg kan pusse bort. Dum formulering. Det er bare litt rust på panseret innvendig. Dette pusses lett bort. Jeg må ha noen gode argumenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de fleste er en sucker for hard cash :D

Som sagt tidligere, påpek tydelige feil. F.eks er det dårlige bremser på bilen? Finn ut hva det vil koste for nye + arbeid, og forlang fratrekk i prisen osv... Bulker, sprekk i lykteglass, rust er oxo gode argumenter...

Men alt med måte... selger kan jo raskt bli irritert hvis du klager og syter på alt. Kanskje han setter seg på bakbeina og ikke selger til deg i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere huske at selger av bilen også vet hvilken stand bilen er i før han annonserer den, så dersom det er konkrete mangler på den så skal dere ikke se bort ifra at han har tatt høyde for det i sin prisantydning. Dersom man skal trekke fra X kroner for ditt og Y kroner for datt så må man ta utgangspunkt i listepris på den aktuelle modellen, legge på litt for enkelte typer ekstrautstyr, legge på/trekke fra avh. av km.stand, først DA kan dere begynne med fratrekk på feil og mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...