Gå til innhold

Instrumentpanel - bensinmåler

marvin
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg en 318i -96 E36, et par ting ble fikset på den før jeg kjøpte den bl.a. byttet instrumentpanel, hadde visst vært dårlig kontakt i det gamle slik at lamper tidvis lyste når de ikke skulle, det nye har det ikke vært noe kluss med, unntatt at bensinmåleren til tider skur seg av. Den detter bare da ned på 0, men kan så plutselig hoppe opp på det målet som er igjen på tanken senere. Dårlig kontakt? Noen som har opplevd det samme?

Jeg kjører på 205/55 dekk og føler at bilen "følger veien" mye, at rattet drar når jeg kjører på vei som har slitte kjørefelt, er dette et normalt problem eller bør jeg sjekke forstilling/få avbalansert dekk eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny bil!

Er selv helt fersk bmw eier, og har akkurat det samme problemene som deg.

Tankmåleren min detter ned på null og lampa lyser, men hvis jeg skrur tenningen av og på så pleier den å komme seg igjen. På min skjer dette kun når jeg har over 3/4 tank. Jeg gjetter på flottør/giver til tankmåleren som sitter inne i tanken. Såvidt jeg kunne se av diagrammer over min bil, så er det ikke uten videre lett å komme til giveren, så jeg tror jeg lever med problemet.

Sporing er vanlig når man kommer opp litt i dekkbredde, men 205 er jo ikke overseg breit da. Hvis spissingen på hjulene er feil, så vil en forstillingskontroll/justering hjelpe betraktelig. Det er også mulig å justere camberen slik at dekket ikke ligger helt flatt på veien, men dette er ikke å anbefale da det fører til skjevslitasje av dekkene, og reduserer veggrepet mer enn ønskelig.

Bytte av dekk til annet mønster hjalp på en 318 touring som fattern hadde, men ble ikke helt kvitt det. Det var en kliss ny bil, så han fikk byttet dekk på garantien.

Kan det være at BMW generelt setter opp bilen med mer "kontant" styring (mindre dødgang på rattet) enn andre merker kanskje ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Og gratulerer med bil selv!

Jeg har ikke tankten den helt full enda, men det ser ut til at jeg har problemene mest etter 1/2 tank og ned, men jeg har også som deg merket at det hjelper å sette på tenning på nytt eller bare rett og slett kjøre litt, så fungerer den igjen - tror jeg også bare lever med det, 10 liters varsellampe fungerer jo.

Når det gjelder dekkene så blir det til at jeg får det sjekket når jeg bytter dekk, ene dekket bak som sitter på er slitt på ene siden, men det _må_ ha sittet foran en gang og det kan jo tyde på at spissing eller noe er feil.

Jeg også har en mistanke om at BMW setter opp biler med en mye mer kontant styring, i forhold til andre biler jeg har kjørt, en V70 og en Range Rover er BMWen, selv om den ikke har noe veldig med hester, en "banebil" i forhold. Kjører jeg rett frem og slipper rattet så drar den normalt ikke noe sted med mindre det er sporing i veibanen, men med en gang jeg har hendene på rattet "kjenner" jeg veien i rattet - tror det bare en mer racingpreget følelse BMW har valgt å bygge inn i bilene sine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...