Gå til innhold

Hva skal eg gjøre med topp problematikken min??

BMW324TDa
 Share

Anbefalte innlegg

Etter å ha vært litt lat i sommer på E30 324Td prosjektet mitt, så har eg nå grepet fatt i problematikken igjen.

Da eg tok av toppen tidligere fant eg 16 sprekker i den, som eg kunne se med det blotte øye.

Nå har eg undersøkt litt rundt. Jæger skal ha 16.360Kr for en "tom" topp. 24.000 for en komplett.

SylinderService på Auto23 skal ha 17.000 for en ny topp, samt slipe/tilpasse ventiler, flytte over alt untatt kammene. Prisen inkl og alle pakninger.

Brukt topp/motor ser ut som det er dårlig med tilgang på, samt at dette virker noe mer usikkert med tanke på kvalitet.

Bytte til en nyere motor fra E36/E34 blir sikekrt like dyrt, pluss mye mer arbeid.

Bilen er 100% utenom motorproblematikken, så bosse eller selge er uaktuellt. Alle vitale deler på motoren er og relativt nye.

Er det noen som vet om noen andre som driver med topper som man kan hente inn priser fra?? Forsvarer dere å bruke de sure 17K på bilen?? Det er samtlige skattepenger som eg får i neste mnd det... Drit.

Meninger og forslag mottaes med takk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har eg mest sansynlig fått tak i en topp. Selger skulle trykkteste den for meg i neste uke, så da er det en mulighet for at det flasker seg. Men det gjør ingenting om dere sier fra om dere snubler over noe...

E28 og E30 2.4 toppene går om hverandre uten problemer regner eg med??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...