drno Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 Sliter med min 81 mod 318i... Hvis jeg kjører til motoren har nådd normal arbeidstemperatur og stopper, vil den ikke starte igjen. Har også opplevd at motoren rett og slett stoppet under kjøring. Var ingen fusking, mistet bare motorkraft plutselig. Når motoren er kald, starter den uten problemer. Har byttet rele til bensinpumpa, alle sikringer er ok, det samme gjelder kabler til plugger/coil. En gang jeg ikke fikk startet, løsnet jeg den ene innsprutdysa, kom ikke noe bensin ut av den når jeg dro motoren rundt på starteren. Lukter dette elektrisk problem, eller f.eks gåen bensinpumpe? Er svært takknemlig for forslag til hva problemet kan være/tips om feilsøking! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Molly Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 På min E12-528i hadde jeg samme problemet.Etter MYE feilsøking,fant jeg ut at det var selve fordeleren som var årsaken,antagelig brudd i viklingen. Kanskje det kan være noe for deg og sjekke?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet September 15, 2005 Share Skrevet September 15, 2005 Sliter med min 81 mod 318i... Hvis jeg kjører til motoren har nådd normal arbeidstemperatur og stopper, vil den ikke starte igjen. Har også opplevd at motoren rett og slett stoppet under kjøring. Var ingen fusking, mistet bare motorkraft plutselig. Når motoren er kald, starter den uten problemer. Har byttet rele til bensinpumpa, alle sikringer er ok, det samme gjelder kabler plugger/coil. En gang jeg ikke fikk startet, løsnet jeg den ene innsprutdysa, kom ikke noe bensin ut av den når jeg dro motoren rundt på starteren. Lukter dette elektronikkproblem, eller f.eks gåen bensinpumpe? Er svært takknemlig for forslag til hva problemet kan være/tips om feilsøking! Det er vel mekanisk sprut på denne? og da er vel den eneste elektrisk drevne komponentet i innsprutsystemet bensinpumpa! hvis pumpa er gåen så burde den ikke gått i det hele tatt! Hmmm... dette er sikkert bare en liten drittfeil som er kjempevanskelig å finne! Tror nok jeg ville sjekka tenningssystemet først: kjør til den stopper og sjekk pluggene, våte eller tørre? er de tørre så tyder det på bensinmangel.. og er de våte så er det tenningsfeil eller for mye bensin, sjekk da om det er gnist på pluggene når du drar rundt startern. Gnistrer det ikke så må du begynne å bytte ut komponenter, coilen har jo en viss levetid den også, det kan være en mulighet... Prøv deg frem og gi oss tilbakemld slik at alle her kan lære litt! hehe.. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drno Skrevet September 25, 2005 Forfatter Share Skrevet September 25, 2005 Startet i dag, og fikk kjørt 5 min. Kom heldigvis akkurat tilbake til garasjen før den stoppet, så fikk sjekket litt mer... Når jeg setter på tenninga, kommer ikke noe tikkelyd fra bensinpumpa, kan tyde på at den er kaputt? Sjekket så et par av pluggene, og de er tørre etter gjentatte startforsøk. Det som er pussig, er at det ikke var gnist på pluggene heller. Betyr det at både coil og bensinpumpe er gåen? Det jeg ikke skjønner, er at den likevel starter uten problem når den er kald... Hadde forresten en tenningsmodul liggende etter tidligere feilsøking, skiftet den uten at det hjalp noe... Hva er det neste som bør gjøres for å finne ut av elendigheten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lomiss Skrevet September 25, 2005 Share Skrevet September 25, 2005 har du sjekka teftingen som elliing sier i filmen hehe lol.. neida Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå