eee Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 Har en M5 E34. Vanskelig å få start på bilen. Når den først starter må jeg gi mye gass for at den ikke skal kvele seg. Bilen hoster og harker og det kommer også noe svart røyk ut av motoren. Går litt jevnere når jeg ruser motoren over ca 4000o/min. Ganske sikker på at det ikke er noe galt med tenningen. Når bilen går på tomgang og jeg tar av påfyllingslokket for olje, går den plutselig jevnt på tomgang. Hva kan være galt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet September 15, 2005 Share Skrevet September 15, 2005 da høres det som om den får for mye bensin, når du tar av oljelokket så får den luft fra oljepåfyllinga gjennom veivhusventilasjon og inn i innsug som ikke blir registrert av luftmengdemåler. Jeg har null peil på hvordan M5 motorer er bygd opp, men tror utfra dette at det er feilen din! Hvis M5 har luftmengde måler, så er det sikkert en CO justeringsskrue der! Eller kanskje feil på lambdasonde? Hadde jeg visst mer om motoren så kunne jeg sikkert kommet med noen konkrete svar.. Håper det ordner seg! Sikkert noen her som har bekrefte eller avkrefte det jeg sier her, hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eee Skrevet September 15, 2005 Forfatter Share Skrevet September 15, 2005 Så i dag at det rant såvidt litt bensin fra en bensinslange i motorrommet. Best å skifte den. Men er motoren så følsom for litt at det drypper litt fra en slange? Håper det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet September 15, 2005 Share Skrevet September 15, 2005 prøv dette, men jeg har trua på for mye bensin, kanskje bensintrykksregulatoren din har tatt kvelden, men dette er vel ikkeno som plutselig skjer! Håper noen som kan M5 svarer her da! For jeg har aldri skrudd no på de! Men uansett, hvis bilen ryker svart og ikke går reint så er det for mye bensin(eller steike gæern tenning) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eee Skrevet September 15, 2005 Forfatter Share Skrevet September 15, 2005 Jeg har også tro på for mye bensin. Virker som om bilen går på choke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eee Skrevet September 20, 2005 Forfatter Share Skrevet September 20, 2005 hmm.. kikket litt på coilen i dag, lurer på om den er gåen. Sliten coil kan vel kanskje forårsake ujevn gange, svart røyk osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet September 21, 2005 Share Skrevet September 21, 2005 ja, hvis ikke den leverer høy nok spenning så for du kanskje ikke den tennende gnisten! Da vil den fuske! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scirre Skrevet September 21, 2005 Share Skrevet September 21, 2005 hmm.. om ingen av de andre tipsene funker kan du forsøke å stille litt på luftmengdemåleren din, den er jævlig pen-justert men kan funke. men rart om den gikk bra før =/ da ville jeg ikke tru det skulle være noe problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå