BJ Skrevet September 15, 2005 Share Skrevet September 15, 2005 For vel et halvt år siden når jeg kjøpte bilen var det noe hvitt kremaktig på oljepeileren. Jeg tenkte kanskje at det kunne lekasje i toppen, men da jeg skulle skifte olje så jeg ingenting til det jeg hadde sett tidligere. Men idag når jeg skulle sjekke olja var det tilbake. Jeg misstenker at det er noe med toppen som er galt. Noen som har noe peiling på hva det kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet September 15, 2005 Share Skrevet September 15, 2005 Høres ut som topp-pakkningen har godt, eller sprekk i toppen. Uansett, du får iallefall kjøle veske ned i olja. Ta en tur til verksted og be de se på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet September 15, 2005 Share Skrevet September 15, 2005 høres ut som vann i olja og det anbefalest ikkje! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BJ Skrevet September 15, 2005 Forfatter Share Skrevet September 15, 2005 hmm, ja. Det var det jeg var redd for. Hvor vanskelig er det å finne ut om det er topp pakningen eller sprekk? Går det ann å se dette ved å ta av toppen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet September 15, 2005 Share Skrevet September 15, 2005 Du burde se det, men det er ikke sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet September 15, 2005 Share Skrevet September 15, 2005 vist du ser på radiatoren er det kvit graut eller skum der også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BJ Skrevet September 15, 2005 Forfatter Share Skrevet September 15, 2005 Ser ikke noe på radiatoren nei. Men hvor vanskelig er det å ta av toppen? Er det lett å se hva som er feilen når toppen er av? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet September 15, 2005 Share Skrevet September 15, 2005 du kan jo ta en kikk oppunder toppdekselet også.... om det er vannlekasje så bruker det å ligge en tykk hvit grøt på undersiden av toppdekselet.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet September 15, 2005 Share Skrevet September 15, 2005 tar du av topp dekslet ser du det ganske fort som nevnt ovenfor! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet September 15, 2005 Share Skrevet September 15, 2005 hmm, kan være kondens også, hvis du bruker bilen mye til små kjøring uten att den blir ordentlig varm, så kan det være nokk til att det blir hvitt oppe i topplokket og på pinnen.. Har vært borti det før. Da leverte jeg den på emm sport i Trondheim å de kunne fortelle meg att det sansynligvis var kondens etter små kjøring, de hadde rett.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BJ Skrevet September 15, 2005 Forfatter Share Skrevet September 15, 2005 Bilen har kun blitt brukt til småkjøring. Tror ikke den har blitt kjørt lenger en 30 min om gangen fra janurar til nå, uten om noe veldig få unntak. Men vet du hvordan jeg kan finne ut om det er kondens som du sier? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet September 15, 2005 Share Skrevet September 15, 2005 Dersom det var kjøleveske i olja, ville truleg ikkje dette berre vere rundt peilepinnen, men fordelt meir rundt i motorolja. Trur det kan vere snakk om kondens i røyret til peilinga. Med for all del...dette bør sjekkast og bekreftast..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet September 15, 2005 Share Skrevet September 15, 2005 eg ville anbefalt oljeskift umidellbart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet September 15, 2005 Share Skrevet September 15, 2005 Ta et oljeskift, tørk bort det du kommer til av "grøten", og sjekk om det forsvinner kjøleveske etterpå. Hvis det ikke forsvinner kjøleveske, så er det mest sansynlig pga kondens. Er toppen/pakningen gått, så vil du også ha ganske mye hvit røyk av eksosen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet September 15, 2005 Share Skrevet September 15, 2005 du trenger ikkje nødvendigvis få kvit røyk i eksosen da det ikkje altid kommer vann frem til sylindrene det kan vere lekasje fra vann til olje kanal også ++ det er mangen veier olje og vann kan gå! men tar du av topp dekselet blir du litt klokere og det er ikkje verdens største jobb heller! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå