Gå til innhold

Hvit krem i olja?

BJ
 Share

Anbefalte innlegg

For vel et halvt år siden når jeg kjøpte bilen var det noe hvitt kremaktig på oljepeileren. Jeg tenkte kanskje at det kunne lekasje i toppen, men da jeg skulle skifte olje så jeg ingenting til det jeg hadde sett tidligere. Men idag når jeg skulle sjekke olja var det tilbake.

Jeg misstenker at det er noe med toppen som er galt.

Noen som har noe peiling på hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, kan være kondens også, hvis du bruker bilen mye til små kjøring uten att den blir ordentlig varm, så kan det være nokk til att det blir hvitt oppe i topplokket og på pinnen.. Har vært borti det før. Da leverte jeg den på emm sport i Trondheim å de kunne fortelle meg att det sansynligvis var kondens etter små kjøring, de hadde rett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har kun blitt brukt til småkjøring. Tror ikke den har blitt kjørt lenger en 30 min om gangen fra janurar til nå, uten om noe veldig få unntak. Men vet du hvordan jeg kan finne ut om det er kondens som du sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta et oljeskift, tørk bort det du kommer til av "grøten", og sjekk om det forsvinner kjøleveske etterpå. Hvis det ikke forsvinner kjøleveske, så er det mest sansynlig pga kondens. Er toppen/pakningen gått, så vil du også ha ganske mye hvit røyk av eksosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...