boost Skrevet September 15, 2005 Share Skrevet September 15, 2005 lurer på hva som er minste felg dimmen på m3 eg.. di er jo 314mm bremsene.. har hørt 17 eg berre er minste. men fekk høre ifra ein no som har 16" .. noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet September 15, 2005 Share Skrevet September 15, 2005 E36 M3 er levert KUN med 17"-felger originalt. Moderator-edit: Endret litt på overskrifta, slik at den ble mer forklarende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet September 15, 2005 Share Skrevet September 15, 2005 M3 ble levert kun med 17" ja. men det går å montere enkelte 16" felger, men det kommer ann på innpress og hvordan de er utformet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet September 15, 2005 Share Skrevet September 15, 2005 Så du får på 16" på m3 bremsere altså? Skulle hatt av 19"ene mine for å lakkere de og har ett sett 16" liggende. (Har ikke prøvd, fordi jeg trodde det ikke gikk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet September 15, 2005 Share Skrevet September 15, 2005 Som R Andersen skriver, så er det ikke sikkert det går heller. Men det er jo ikke verre enn at du prøver. Dekkbytte på et hjul tar 10-15 minutter, og da vet du om det går på eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Skrevet September 15, 2005 Share Skrevet September 15, 2005 Dekkbytte på et hjul tar 10-15 minutter, og da vet du om det går på eller ikke. Er du "gammal og treig" Erik? Neida, eg tergar deg berre. Boost: Kan ikkje du gå for 17" da? Eller har du eit godt tilbud på hand? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet September 15, 2005 Share Skrevet September 15, 2005 Ja, jeg er gammal og treig! Prosdyre: - løsning av 5 bolter som sitter hardt etter at verkstedet brukte muttertrekker uten momentbegrenser sist den var der (på dette punktet er det obligatorisk med mye bannskap) - 1 bolt er låsebolt, alltid litt knoting for å få den til å treffe i sporet - oppjekking med orignal sveivejekk - skru ut boltene helt - fjerne hjulet - strekke ryggen litt - sette på nytt hjul (evt. for Maze sitt vedkommende, finne ut at det ikke passer og sette på det han tok av istedet) - få hullene på felgen til å treffe hullene på navet (man er alltid alene når man driver med slikt - uten noen til å sitte med foten på bremsen - og på framhjulene så roterer hjulnav/bremseskive når man forsøker å rotere hjulet på plass...) - skru inn 5 bolter (husk låsebolten som er kranglete) - jekke ned (fortsatt med originaljekk) - stramme til 5 bolter i "kryssmønster" (jada låsebolten er med oss fortsatt) Med mindre det "brenner på dass" så tar det fort 10-15 minutter dette. Og da har jeg ikke beregnet tid på å lete etter låseboltmutteren, som minst en gang pr hjul havner et eller annet sted i singelen på gårdsplassen som gjør den "umulig" å se fra din knestående posisjon... He-he! Du tar poenget mitt regner jeg med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Skrevet September 15, 2005 Share Skrevet September 15, 2005 Erik. Knallbra. No når eg tenker over det, så hadde eg nok brukt nermare 20min. Og eg er ung og sprek. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet September 15, 2005 Share Skrevet September 15, 2005 Når jeg la om til sommerdekk sist så knota og somla jeg noe voldsomt på de to første hjula, så begynte det å regne når jeg skulle ta den andre siden + at jeg kom på jeg skulle rekke å kjøpe noe på Narvesen før den stengte for kvelden, så jeg brukte nok ikke stort mer enn 20 min på 2 dekk da, inkludert bortbæring av vinterdekka og opprydding i verktøy. Svenskene kaller det tokmekande! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Skrevet September 15, 2005 Share Skrevet September 15, 2005 Med andre ord: Du er ein SPREK gammal treiging.? Eg slepper heldigvis å krote med dekkbytte. Skiftar kun sommardekk, og da blir det verkastad. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet September 15, 2005 Share Skrevet September 15, 2005 Den forklaringa du kom med der Erik kan du jo legge til i "gjør det selv" hehe.. Var jo MEGET godt forklart.. Tror jeg vet hvordan jeg skal angripe det nå. Men jeg bruker nok fort litt lenger tid. Er "litt" gammel og overhode ikke sprek og stiv som en pinne.. Ting tar tid da.. Og når man ikke har tålmodighet kan det fort hende det drar ut når navet ikke er på min side.. Får se om jeg "orker" å prøve på ett dekk i morra eller noe da.. Blir jo litt av en operasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet September 16, 2005 Share Skrevet September 16, 2005 M3 ble levert kun med 17" ja.men det går å montere enkelte 16" felger, men det kommer ann på innpress og hvordan de er utformet. I et gammel fahrfreude så jeg bilde av en E36 M3 som kjørte med 16" foran på Våler, så det kan gå. Men som Mr.Andersen sier, så kommer det nok an på utformingen, for jeg vet med sikkerhet at mange 16" felger ikke går på! Om noen finner ut hvilke som går så er jeg takknemlig for tips. 16" med R-dekk hadde passet meg fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 16, 2005 Share Skrevet September 16, 2005 Er det ikke bedre med store felger når du skal kjøre på R-dekk? Ser for meg at det føles som å ha gummiforing mellom ratt og hjul.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet September 16, 2005 Share Skrevet September 16, 2005 R-dekk har veldig stiv dekkside, så man kan gå ned i dimensjon på R-dekk kontra gatedekk. Det er ihvertfall hva jeg har oppfattet på BMW CCNs forum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet September 16, 2005 Share Skrevet September 16, 2005 Det er riktig. Så jeg vil neppe kjenne forskjell på 16" og 17" R dekk. Samme som med at jeg ikke kjenner forskjell på 17" og 18" gatedekk. Det er dessuten litt vanskelig å få "riktig" dimmensjon R dekk i 17" til M3`n. Og så er det selvfølgelig et prisspørsmål også. 17" R-dekk er dyrt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå