Psyfoon Skrevet September 16, 2005 Share Skrevet September 16, 2005 Har tilbud om å kjøpe piggfri vinterdekk på E39 originale 15" alu.felger med hjulkapsler. Dekkene er brukt 3 sesonger, men har brukbart mønster. 500kr for alt. Så prisen er det ikke noe å si på.. Er dette noe å satse på? Og først og fremst, passer de på min E34 med tanke på boltsirkel og innpress? Er 3 år gamle piggfridekk trygge å kjøre på..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet September 16, 2005 Share Skrevet September 16, 2005 Prisen var det jo ikke no å si på, men du får hva du betaler for Tror ikke jeg hadde tatt sjangsen på det, er ikke bra med piggfrie slitte dekk på snø/isføre...kommer jo an på hvor du bor, og hva slags forhold du skal kjøre på da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sagen Skrevet September 16, 2005 Share Skrevet September 16, 2005 Boltsirkel og innpress er likt. Men hubsenteret er større på E39. For at de skal sitte skikkelig på din bil, må du evt ha hub-ringer, slik at de passer skikkelig. E39 = 74,1 E34 = 72,5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psyfoon Skrevet September 16, 2005 Forfatter Share Skrevet September 16, 2005 Bor nesten midt i tr.heim, men kjører ikke så mye i byen.. Og siden dama er fra oppdal så blir det mange turer dit i løpet av vinteren, så jeg har litt dårlig magefølelse.. Var med brukbare piggdekk på alu.felger når jeg kjøpte bilen, de er sikkert trygge å kjøre på bare at man må betale 1.200kr for å kjøre med piggdekk i tr.heim.. Grr... Men får vel satse på sikkerheten.. Blir jo tross alt min første vinter med bilen også, så det er greit å ha LITT feste iallfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet September 16, 2005 Share Skrevet September 16, 2005 Det mest idiotiske jeg har hørt det der med den piggdekk avgiften Har ikke sånnt her nede heldigvis -men jeg hadde gått for sikkerheten ja, hva er vel 1200,- viss det kan redde deg fra å skli av veien og knokse bilen, eller det som verre er?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psyfoon Skrevet September 16, 2005 Forfatter Share Skrevet September 16, 2005 Sant det Better safe than sorry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 16, 2005 Share Skrevet September 16, 2005 Greit nok at piggdekk sitter bedre på is, men så har man jo det at piggdekk er jo livsfarlig på både tørr og våt asfalt. Jeg fikk meg en skikkelig uhyggelig opplevelse med det i mine foreldres Voyager for 3-4 år siden. De kjører på samme piggdekk som ambulanser bruker (ihvertfall de til Røde Kors i området), uten at jeg husker hva de heter. På is og snø er de meget bra, men jeg kjørte den hjem fra jobb i Tananger for 3-4 år siden, og kom inn mot en rundkjøring i 30-50km/t. Bilen foran meg bråbremset, jeg like så. Problemet mitt var bare at den 1800kg tunge bilen bare seilte avgårde som om dekkene var meier, og det er vel ca. sånn det fungerer med stålpigger mot asfalt.. Skremmende. Det gikk såvidt bra, men etter det har jeg nok mer tiltro til piggfritt sånn til daglig, de aller fleste av oss kjører jo tross alt aller mest på bar asfalt. Men de piggfrie Continental-dekkene mine får seg en utfordring i år, siden jeg bor midt i skogen nå, og skal kjøre ubrøytet vei med 60-senket bil... Skal den være brøytet må vi ut med traktor og snøfres selv før vi kjører på jobb/skole.. Og ja, E39-felgene går fint, men du trenger som noen nevnte oppi her senterringer. Du får plastringer til ca. 100-lappen hos GS/OS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå