SteffenK Skrevet September 16, 2005 Share Skrevet September 16, 2005 Heisann folkens! Noen som har peiling på om jeg kan få igjen på dette? Har fullkasko med gjensidige. Og hvis det går, hva skal jeg eventuellt si er grunnen til at det skjedde? Kan jo ikke si at jeg lå på tværra liksom.. Håper noen kan hjelpe meg her, for det hadde hvert VELDIG greit å få litt igjen her, siden jeg ikke er så stinn av gryn for øyeblikket.. Hjelp hjelp hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tangen Skrevet September 16, 2005 Share Skrevet September 16, 2005 Det blir jo egenandel ved bruk av forsikringen... Da lønner det seg vel heller å kjøpe en brukt på gs eller lignende. Blir nok fort dyrere hvis du benytter deg av forsikringen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet September 16, 2005 Share Skrevet September 16, 2005 Med gjensidige, så har du 4000.- i egenandel, + 30% bonustap, så det hadde blitt en dyr bakaksling. Tror heller ikke du hadde fått dekket denne på forsikringen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 16, 2005 Share Skrevet September 16, 2005 Du må ha superkasko for å få dekning av motor og drivverk. Hvis ikke må du jo til å bløffe deg til at du har kjørt på en fortauskant og knust diffen eller noe. Lite sannsynlig, og da tror jeg du må ut med en svær slegge og slå på den for å klare å overbevise de. Uansett får du jo en bra brukt diff billigere enn egenandelen din. Åpen diff koster ikke noe særlig. Skal du ha brems må du nok ut med rundt 5k (litt vanskelig å få tak i med riktig utveksling til 320i). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet September 17, 2005 Share Skrevet September 17, 2005 dette vert sikkert for dyrt som forsikkringssak, + at du må ha utvida forsikkring for å dekke motor og drivlinje som Gunnar skriv.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenK Skrevet September 18, 2005 Forfatter Share Skrevet September 18, 2005 Okok, takk for hjelp! Har nå kommet i kontakt med en som vil selge meg en brukt en, fra en 325 for 2-3 høvdinger. Så jeg regner med jeg slår til på den. Da får jeg jo en som er litt kraftigere også. Den skal vell passe ganske fint? Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 18, 2005 Share Skrevet September 18, 2005 Den passer nok på, men bilen din vil bli tregere pga. høyere utveksling på 325i. Du får lengre og tyngre gir. Hvis det er med brems er det sikkert en grei deal, men ville ikke betalt 2-3k for en diff som gir deg tregere aks. Vil tro det kryr av differ til 318i/318is/320i hos høggere, så kan ikke skjønne annet enn at det må være greit å få tak i så sant du kan godta en åpen en. Litt usikker på om 318i har samme utveksling, men tror det. I så fall vet jeg om en høgger rett borti her som har en 318i (garantert ikke den eneste i landet... ). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenK Skrevet September 18, 2005 Forfatter Share Skrevet September 18, 2005 Okey, jeg gjør som du sier Gunnar Takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 18, 2005 Share Skrevet September 18, 2005 Prøv å finn ut hvilke biler som har lik utveksling (samme diff som deg), så vet du hva du kan plukke fra. Sjekk delenr. på www.realoem.com så har du litt kontroll på hva du kjøper. Du kan jo alltids ta en telefon til www.osbildeler.no også, og spørre etter åpen diff til 320i. Ove vet nok hva som går overens, og har kanskje grei pris til deg. Mener han tar 5k inkl.mva. for diff med brems, så åpen diff burde være en god del billigere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå