Gå til innhold

Arbeidsledig

///M
 Share

Anbefalte innlegg

Nå begynner jeg faktisk å bli dritlei, jeg må ha fulltidsjobb snart, er det virkelig så stramt arbeidsmarked eller har jeg bare feil navn.

Etter at jeg droppa skolen så har jeg ennå ikke klart å skaffe meg heltidsjobb, jeg har jobbet litt vikariat her og der, skjønner ikke hvordan det kommer til å bli etterhvert, jeg er jo ikke en skolegutt heller så det hjelper ikke meg no.

Jeg har prøvd så mye, send masse søknader selv, har fått en kompis som er dritflink til å skrive en Mal til meg som jeg kan skrive av sånn at det blir en perfekt søknad, der får jeg ihvertfall svar, men det er sånn som stillingen er besatt osv, har levert søknader personlig til forskjellige steder,er registrert hos aetat,sender meldekort hver annenhver uke.

Jeg er blitt lei alt dette, være våken hele natta, sove hele natta,være ute lenge, alt er kaos, skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre, og det er ikke bare meg jeg kjenner dritmange som er i den situasjonen.

(akkurat nå skal jeg begynne å søke på jobber)

:(:(:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå begynner jeg faktisk å bli dritlei, jeg må ha fulltidsjobb snart, er det virkelig så stramt arbeidsmarked eller har jeg bare feil navn.

:(

Feil navn har nok ikke noe med saken å gjøre, for jeg sliter med det samme.. :evil: Mange om beinet i disse dager ja..men jeg har nå såpass mye arbeid der jeg er vikar at jeg klarer meg..

Som flere sier her, så er det viktig å gjøre noe..unngå "huller" i CV'n..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å vise mye interesse for den jobben du søker på, det er ikke alltid de med best CV som får jobbene. Engasjer deg og vis at du er skikkelig motivert.

Det var over 300søkere på intervju på den jobben jeg har nå, det var 15 stillinger, og jeg fikk en av dem. Har ikke fullført videregående utdanning eller tidligere jobberfaring. Men jeg overbeviste dem på intervjuet, og jeg fikk dem til å få skikkelig tro på meg. Slik at de valgte meg fremover mange andre med mye erfaring og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og kikker litt på arbeidsmarkedet for dama for tiden. Hun er fast ansatt og i full jobb, men jobber skift. Det sliter fælt over tid. Men det er knapt noen jobber utlyst i det hele tatt. Bare masse bullshit vikarbyrå-utlysninger. Sinnsykt dårlig arbeidsmarked. Bondevik-regjeringen har jo klart å få tallet på arbeidsløse OPP (var det ikke fra 55.000 til 87.000?) i løpet av regjeringstiden sin, på tross av at de (KRF ved Bondevik, på NRK) i valgkampen påstod at arbeidsledigheten har gått ned (lurer på hva Gud gjør med prester som lyver..). Får håpe AP i det minste klarer å gjøre noe med arbeidsledigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter med samme problemet jeg og....har fullført vgs, og skulle ut i læra, men en lærlingeplass er hvertfall ikke lett å få. Så hvis noen trenger en IKT-lærling, eller har lyst på en til å jobbe fulltid for seg i en annen bransje er det bare å ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter med samme problemet jeg og....har fullført vgs, og skulle ut i læra, men en lærlingeplass er hvertfall ikke lett å få. Så hvis noen trenger en IKT-lærling, eller har lyst på en til å jobbe fulltid for seg i en annen bransje er det bare å ta kontakt!

er det deg på bilde her så kunne det være interessant :P:roll::twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det deg på bilde her så kunne det være interessant :P:roll::twisted:

Sorry, hun har nok jobb..... å ja jeg er gutt, perkers..... du slipper å bekymre deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60% eller noe av jobbene i dette landet blir ikke utlyst.. Ta og registrer deg på aetat.. jeg sendte sikkert ut 15 jobbsøknader før sommern for å få meg jobb til høsten nå, eneste stedet jeg oppsøkte personlig, er der jeg har jobb akkurat nå.. :)

tar meg nå et friår fra skole før jeg skal studere..er ferdig med VGS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe annet å gjøre en å søke ivei, har ikke tall på alle søknadene jeg har sendt ut nå, men det er jo bare 20% av dem som svarer i det hele tatt! Lite motiverende, MEN det lønner seg etterhvert, har fått et par telefoner med tilbud om jobbintervju nå! Krysser fingrene ;)

Det dummeste du kan gjøre er å gi opp!! Nå har jeg stressa i en mnd, og ikke fått respons før nå.. :shock: Må bare ikke gi opp!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...