Gå til innhold

Servostyring på e30'n min?


Scirre
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 320 '85 bygd om til 323 '85 som jeg nylig taka med.. noe som førte til at jeg mista lappen.. så nå har jeg god tid til å gjøre diverse ting med go'bilen, siden den ikke ble totalvraka..

bare lurte på hvor mye servostyring koster, og om det er mye jobb å få det på plass? eller om noen har gode/dårlige erfaringer med det?

takker for alle svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg monterete servotannstang fra E36, denne passet nesten rett på og han fikk mindre ratutslag.

Tror det var i overkant av 3 runder fra helt mot høyre til helt mot venstre!

Eneste han måtte gjøre for å få det til å passe var å lage en liten brakett/hylse, det var visst det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal montere inn servo i E30 fra en annen E30, så er det 2 ting du må huske på:

1. få med rattakselleddet, da det ikke er likt.

2. tannstangen er skrudd med 2 bolter i traversen. I traversen er det 4 hull (ergo 2 muligheter...) E30 uten servo bruker de 2 ytterste hulla, mens de MED servo bruker de 2 innerste...

Ang montering av E36 tannstang i E30, så har jeg faktisk aldri gjort dette. Men vil gjerne høre innspill fra de som har. Jeg vet at det er fullt mulig, da dette er blitt gjort i årevis - men har aldri hørt om hvor mye tilpassing/ombygging det er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som aner sånn ca hvor mye komplett servo-sett til bilen koster da?

Spørs jo SELVSAGT hvem du kjøper av. Fra kanskje så lite som 500 spenn fra en privatkar som vil kaste det egentlig, til opptil 5000 kr + moms hos en lokal grådig hogger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...