Hhenrik Skrevet September 18, 2005 Share Skrevet September 18, 2005 Begynner å lure på om bensintanken min begynner å ta kvelden. Tror den holder på å ruste ihel. Hvor mye koster det å skifte, å er det vanskelig? Regner ikke med å kjøpe nytt, blir vel noe brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet September 18, 2005 Share Skrevet September 18, 2005 Du kan jo høre med GS på pris på ny.... hvis den er for stiv så har sikkert OS noe brukt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet September 19, 2005 Share Skrevet September 19, 2005 Begynner å lure på om bensintanken min begynner å ta kvelden. Tror den holder på å ruste ihel.Hvor mye koster det å skifte, å er det vanskelig? Regner ikke med å kjøpe nytt, blir vel noe brukt. Lett å skifte, du må bare av med mellomakselen og så er det 5-6 13mm skruer som holder tanken oppe! Men husk å koble fra alle slanger o.l, du kommer til de når du tar ut baksetet og skrur av den lille plata som ligger underbaksetet! Husk også å kjøpe ny gummislange mellom påfyllingsrør og tank! denne pleier å bli råtten! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scirre Skrevet September 19, 2005 Share Skrevet September 19, 2005 jeg har bensintank til salgs om du vil.. står på en 323 delebil.. så hvor i landet er du ifra? den går billig isåfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hhenrik Skrevet September 19, 2005 Forfatter Share Skrevet September 19, 2005 Men husk å koble fra alle slanger o.l, du kommer til de når du tar ut baksetet og skrur av den lille plata som ligger underbaksetet! Husk også å kjøpe ny gummislange mellom påfyllingsrør og tank! denne pleier å bli råtten! Jeg trodde påfyllingsrøret og bensintank var en del...for det er der jeg fyller bensin jeg merker at det begynner å bli ødelagt. "enden" av røret, der man stapper bensinpumpa/pistolen når man fyller har liksom falt ned og ligger å hviler på karossorikanten oppe med bensinlokket...ser ikke hull, og den lekker ikke. Men prøvte å røre litt på røret og da kom det en del rustflak under bilen... går dette ann å bytte uten å bytte tanken? eller bør dette gjøres samtidig ved tankskifte? Bor forresten i stavanger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim S Skrevet September 19, 2005 Share Skrevet September 19, 2005 Det er en vanlig rustfelle på E30'n! Bensinrøret kan skrues av uten å ta av tanken. Det sitter en gummislange mellom enden av røret og selve tanken! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet September 21, 2005 Share Skrevet September 21, 2005 da er det nok festet til påfyllingsrøret som har tatt kvelden! Sikkert rusta løs! Ta av hjulet og skru av det lille plastdekselet som sitter oppe til venstre! da ser du hvor påfyllingsrøret er festet i karrosseriet! Pleier å ruste rundt alle sånne fester! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå