Gunnar Skrevet August 5, 2007 Skrevet August 5, 2007 Moro med motorbytte. Blir det noen løp for deg på østlandet i nær fremtid?
Gaute Skrevet August 5, 2007 Forfatter Skrevet August 5, 2007 Ja, det blir forhåpentligvis det. Men jeg har ingen konkrete planer. Tenkte å ta med bilen til Våler... god trening
Gaute Skrevet August 23, 2007 Forfatter Skrevet August 23, 2007 Nå begynner det å gå seg til med tanke på is-motor og slikt. Nå virker servoen igjen. Jeg skiftet også hardy-skiven. Peter har laget foringer i rustfritt til hullene i den nye hardy-skiven, slik at det sitter skikkelig. is-gasswire er montert, og virker Har også modifisert eksosen med en ekstra potte, slik at den ikke bråker så fælt til Våler. Nå har den to potter man kan se rett gjennom (2,5" størrelse). Har også "bygget" ny kollektor, slik at eksosen ikke på noe punkt etter grenrørene er mindre enn 2,5". Regner faktisk det som nokså gunstig. Det lettede svinghjulet med sinterclutch, hydraulisk håndbrekk og bremsejusteringsventil til bakbremsene er montert, bakskjermene er bredere inni (sleggemekk) og jeg har påbegynt monteringen av elektrisk kjølevifte til radiatoren. Peter har også laget short-shift girstang til meg, og den er montert. I morgen (i dag altså) regner jeg kanskje med å få meg en liten testtur. Ikke helt fritt for at jeg gleder meg en del til det
Gunnar Skrevet August 23, 2007 Skrevet August 23, 2007 Høres bra ut, Gaute! Betyr det at du kommer til Våler neste helg eller?
Gaute Skrevet August 23, 2007 Forfatter Skrevet August 23, 2007 Jeg kommer ja. Håper bilen er klar, men jeg kommer nok uten dersom den ikke er det. Er jo med i Banekomiteen, så jeg har masse plikter den helgen. Gleder meg!
oddis Skrevet August 23, 2007 Skrevet August 23, 2007 Hvor mye veier den bilen din tror du? Går motoren merkbart bedre enn en standard M40/318?
Gaute Skrevet August 23, 2007 Forfatter Skrevet August 23, 2007 Hvor mye veier den bilen din tror du? Går motoren merkbart bedre enn en standard M40/318?Har ikke veid den. Men vil tro at den veier ca 1200kg?M40 motoren gikk bare litt bedre enn standard. Først og fremst p.g.a. kortere utveksling. Den var også litt mer villig på toppen av turtallskurven enn standard, men det var som sagt ikke noen stor forskjell.
Tommy Skrevet August 24, 2007 Skrevet August 24, 2007 Jeg har vel strengt tatt lovt at du skal få ratte GT'en noen runder på bane, en gang det passer, å jeg pleier somregel å holde det jeg lover så vi får se om vi ikke får til noe på Våler da Gaute
Gaute Skrevet August 25, 2007 Forfatter Skrevet August 25, 2007 Ja, vi får vel byttelåne da. Gleder meg til det
Bimmerlars Skrevet August 25, 2007 Skrevet August 25, 2007 Fantastisk bra Men kan dette brekket brukes som normal brekk, jeg mener, kan det låses???? og ca pris? Det kan låses ja. Det har en simpel mekanisk løsning for det. MEN det er ikke gategodkjent, så man må beholde det originale brekket for å få bilen gategodkjent. De koster rundt om to lapper, og så må man beregne litt for koblinger og rør. hmm vil ha... kan du fatte at det ikke er godkjent. må jo være mye bedre enn originalt med bremsesko å det hele... Dersom det hydrauliske anlegget svikter, skal man alltid ha en mulighet til å stoppe bilen. Derfor det...
Gaute Skrevet August 27, 2007 Forfatter Skrevet August 27, 2007 kan du fatte at det ikke er godkjent. må jo være mye bedre enn originalt med bremsesko å det hele...Det er sterkere enn det originale, ja. Men det er veldig mye vanskeligere å betjene i forbindelse med parkering. Man kan ikke bare trykke på en knapp for å løse det, siden det er låst med en liten pinne som man må flippe bort mens man drar i det. Jeg fatter lett at det ikke er gategodkjent. Men det funker jo veldig bra til å snu på et par meter med da
Gaute Skrevet Februar 8, 2008 Forfatter Skrevet Februar 8, 2008 Nå har bilen vært på tur til Nedre Solevann i Eggedal to helger på rad, og fått kjørt en del med ispigg. Oppsettet er M3 3,2 fjærer og dempere, oe som gjør at bilen blir et par cm høyere enn original høyde (ser ut som den er på stylter). Det er bra med tanke på at isdekkene mine er en del høyere enn originalhøyden på hjul. Det fungerte utmerket, og jeg har sjelden hatt det så gøy med bil som jeg hadde disse to helgene
Gaute Skrevet Mars 20, 2008 Forfatter Skrevet Mars 20, 2008 Måtte få på ny frontfanger etter isbanekjøringen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå