Gå til innhold

Chip før og etter


Kjell Z3
 Share

Anbefalte innlegg

Aks. test av blant annet 525,528,328 før og etter chip.

Siden enkelte hardnakket nekter på at chip hjelper, og kanskje også på at jorden er rund, :lol: , legger jeg ut denne linken selv om det har vært diskutert et utall ganger før.

Autopower har testet dette og det er ingen grunn til å trekke resultatene i tvil vil jeg tro, hvis ikke jorden er flat da.... :wink:

Får ikke opp selve siden med chiptrimmingen, så dere må klikke på reportasje til venstre på siden, så finner dere det litt ned på siden som kommer opp. :oops:

http://www.autopower.se/default.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 328 i var forbedringen fra 7,6 til 7,0 sek. Det er VELDIG mye, hele 7,9% faktisk. På en såpass rask bil merkes 0,6 sek.godt.

Dessuten er den raskere hele veien + lavere forbruk, men med 98 oktan som er noe dyrere.

På en bil som går 0-100 på 9,5 sek. vil 0,6 sek bare være en forbedring på 6,3%, Og går den på 5 sek vil 0,6 sek utgjøre 12%.

Men tilbake til 328, hvor mye forbedring av hk/dreiemoment skal til for å øke aks. så mye som 0,6 sek? Jeg vet ikke, men en del er det snakk om.

CHIP HJELPER. En standard 328 vil i alle fall bli kraftig frakjørt i aksen.

Kan noen regne ut hvor mange meter som vil skille disse to fra 0-100?

Jeg kom til hele 16,6 meter, men det virket litt vel mye :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er greit nok! Men alle må huske det at dette varierer no sinnsykt mellom de forskjellige chip`ene...Jeg syns ikke at det ernoen vits i å kjøpe chip til sugemotor utenom at du er veldig opphengt i å få flytta turtallsperra noen omdr. opp eller for å få fjerna fartsperra.... Om man skal være så heldig at bilen går bedre etterpå så får man ta det som en bonus og ikke en selfølge.... det er min mening da....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også målt gode foebedringer i aks. på høye gir, så forbedringen er ikke der bare fordi turtallsperra er flyttet opp.

Det ble også nevnt hvorfor bilene ikke var slik når de ble levert fra fabrikken, de er programmert for å gå på flere typer bensin og ikke spesielt for å gå på 98 oktan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er greit nok! Men alle må huske det at dette varierer no sinnsykt mellom de forskjellige chip`ene...Jeg syns ikke at det ernoen vits i å kjøpe chip til sugemotor utenom at du er veldig opphengt i å få flytta turtallsperra noen omdr. opp eller for å få fjerna fartsperra.... Om man skal være så heldig at bilen går bedre etterpå så får man ta det som en bonus og ikke en selfølge.... det er min mening da....:)

Er enig med deg! Jeg har allerede gått til innkjøp av chipsett til V12eren (må ha tre stk!!!) kun for å kunne flytte turtallssperren. HVIS den får noe bedre ytelse er det kun en bonus... Men, jeg har jo mange planer for den motoren så det er ikke sikkert jeg skal bruke chipene.

Det finnes dessuten maaaaange andre eksempler på at chip IKKE fungerer. Personlig tror jeg ikke på at 328en får over et halvt sekund bedre aks med chip. Det har vært testet opp i mente dette fenomenet og jeg skal vedde ganske mye på at halparten av testene har vist at det faktisk virker og andre halvparten at det ikke gjør det.

Dessuten synes jeg det må måles på en korrekt måte. Å lese av speedometer tror jeg ikke holder... Her må vi ha uavhengig løpehjul, GPS osv. Samtidig er jeg overbevist om at tre målinger er ALTFOR lite. Jeg brukte 10 målinger på E30en min etter at jeg satte i chip. Bilen min gikk MYE bedre, men dette har mer å gjøre med at jeg kunne kjøre til over 100km/t på andre (2. gir sluttet på 93km/t før chip) enn at jeg fikk mer HK. Økte Max RPM fra 6850RPM til 7350RPM. Dette førte til at jeg fikk en 0-100km/t tid på ca. 0.5 sek raskere. Merket ikke noe mer enn dette. Det var samme ytelser i resten av registeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sevsagt er det useriøse leverandører av chip, men jeg snakker om seriøse.

Det er tidligere påstått at det manipuleres med testbenk for å få det til å se bra ut. Her er det hele målt av uavhengige ved hjelp av aks.test. Dersom feilmarginen ved målig var så unøyaktig ville halvparten av testene etter chipping vist negativt resultat. Noen tror ikke på noe, uansett hvordan det er testet .Som nevnt tidligere, noen tror chip er håpløst og at jorden er flat :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er greit nok! Men alle må huske det at dette varierer no sinnsykt mellom de forskjellige chip`ene...Jeg syns ikke at det ernoen vits i å kjøpe chip til sugemotor utenom at du er veldig opphengt i å få flytta turtallsperra noen omdr. opp eller for å få fjerna fartsperra.... Om man skal være så heldig at bilen går bedre etterpå så får man ta det som en bonus og ikke en selfølge.... det er min mening da....:)

Er enig med deg! Jeg har allerede gått til innkjøp av chipsett til V12eren (må ha tre stk!!!) kun for å kunne flytte turtallssperren. HVIS den får noe bedre ytelse er det kun en bonus... Men, jeg har jo mange planer for den motoren så det er ikke sikkert jeg skal bruke chipene.

Det finnes dessuten maaaaange andre eksempler på at chip IKKE fungerer. Personlig tror jeg ikke på at 328en får over et halvt sekund bedre aks med chip. Det har vært testet opp i mente dette fenomenet og jeg skal vedde ganske mye på at halparten av testene har vist at det faktisk virker og andre halvparten at det ikke gjør det.

Dessuten synes jeg det må måles på en korrekt måte. Å lese av speedometer tror jeg ikke holder... Her må vi ha uavhengig løpehjul, GPS osv. Samtidig er jeg overbevist om at tre målinger er ALTFOR lite. Jeg brukte 10 målinger på E30en min etter at jeg satte i chip. Bilen min gikk MYE bedre, men dette har mer å gjøre med at jeg kunne kjøre til over 100km/t på andre (2. gir sluttet på 93km/t før chip) enn at jeg fikk mer HK. Økte Max RPM fra 6850RPM til 7350RPM. Dette førte til at jeg fikk en 0-100km/t tid på ca. 0.5 sek raskere. Merket ikke noe mer enn dette. Det var samme ytelser i resten av registeret.

HEY! Hadde du høyere turtallsperre på M30`n enn jeg har på min turtallssnurre? DET er (var) urettferdig det. Noe må sannsynligvis gjøres, hvis ikke risikerer jeg vel at det surrer og går en V12 på høyere turtall enn meg og om en stund. Det vil ikke være bra altså 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...