Kjell Z3 Skrevet September 19, 2005 Share Skrevet September 19, 2005 Aks. test av blant annet 525,528,328 før og etter chip. Siden enkelte hardnakket nekter på at chip hjelper, og kanskje også på at jorden er rund, , legger jeg ut denne linken selv om det har vært diskutert et utall ganger før. Autopower har testet dette og det er ingen grunn til å trekke resultatene i tvil vil jeg tro, hvis ikke jorden er flat da.... Får ikke opp selve siden med chiptrimmingen, så dere må klikke på reportasje til venstre på siden, så finner dere det litt ned på siden som kommer opp. http://www.autopower.se/default.asp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet September 19, 2005 Share Skrevet September 19, 2005 http://www.autopower.se/reportage/chip.asp Den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet September 19, 2005 Forfatter Share Skrevet September 19, 2005 Takk balleknalle, kopierte adressefeltet men fikk det ikke frem,.Skulle visst hatt et datakurs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet September 19, 2005 Share Skrevet September 19, 2005 0.4 sek bedre på 528 fra 0 til 100.Er å kaste penger ut av vinduet mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE34 Skrevet September 19, 2005 Share Skrevet September 19, 2005 Det er jo ikke de 0.4 sek man er ute etter. Men en mer sportslig karakeristik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet September 19, 2005 Share Skrevet September 19, 2005 Jeg ville også gjort det hvis penger ikke betydde så mye,må desverre bruke penger på viktigere ting.for eks nye klosser og bremseskiver rundt hele. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet September 19, 2005 Forfatter Share Skrevet September 19, 2005 På 328 i var forbedringen fra 7,6 til 7,0 sek. Det er VELDIG mye, hele 7,9% faktisk. På en såpass rask bil merkes 0,6 sek.godt. Dessuten er den raskere hele veien + lavere forbruk, men med 98 oktan som er noe dyrere. På en bil som går 0-100 på 9,5 sek. vil 0,6 sek bare være en forbedring på 6,3%, Og går den på 5 sek vil 0,6 sek utgjøre 12%. Men tilbake til 328, hvor mye forbedring av hk/dreiemoment skal til for å øke aks. så mye som 0,6 sek? Jeg vet ikke, men en del er det snakk om. CHIP HJELPER. En standard 328 vil i alle fall bli kraftig frakjørt i aksen. Kan noen regne ut hvor mange meter som vil skille disse to fra 0-100? Jeg kom til hele 16,6 meter, men det virket litt vel mye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet September 19, 2005 Share Skrevet September 19, 2005 Det der er greit nok! Men alle må huske det at dette varierer no sinnsykt mellom de forskjellige chip`ene...Jeg syns ikke at det ernoen vits i å kjøpe chip til sugemotor utenom at du er veldig opphengt i å få flytta turtallsperra noen omdr. opp eller for å få fjerna fartsperra.... Om man skal være så heldig at bilen går bedre etterpå så får man ta det som en bonus og ikke en selfølge.... det er min mening da.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shv Skrevet September 20, 2005 Share Skrevet September 20, 2005 0.4 sek bedre på 528 fra 0 til 100.Er å kaste penger ut av vinduet mener jeg. 0,4 sek er faktisk bra forbedring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet September 20, 2005 Forfatter Share Skrevet September 20, 2005 Det er også målt gode foebedringer i aks. på høye gir, så forbedringen er ikke der bare fordi turtallsperra er flyttet opp. Det ble også nevnt hvorfor bilene ikke var slik når de ble levert fra fabrikken, de er programmert for å gå på flere typer bensin og ikke spesielt for å gå på 98 oktan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet September 20, 2005 Share Skrevet September 20, 2005 Det der er greit nok! Men alle må huske det at dette varierer no sinnsykt mellom de forskjellige chip`ene...Jeg syns ikke at det ernoen vits i å kjøpe chip til sugemotor utenom at du er veldig opphengt i å få flytta turtallsperra noen omdr. opp eller for å få fjerna fartsperra.... Om man skal være så heldig at bilen går bedre etterpå så får man ta det som en bonus og ikke en selfølge.... det er min mening da.... Er enig med deg! Jeg har allerede gått til innkjøp av chipsett til V12eren (må ha tre stk!!!) kun for å kunne flytte turtallssperren. HVIS den får noe bedre ytelse er det kun en bonus... Men, jeg har jo mange planer for den motoren så det er ikke sikkert jeg skal bruke chipene. Det finnes dessuten maaaaange andre eksempler på at chip IKKE fungerer. Personlig tror jeg ikke på at 328en får over et halvt sekund bedre aks med chip. Det har vært testet opp i mente dette fenomenet og jeg skal vedde ganske mye på at halparten av testene har vist at det faktisk virker og andre halvparten at det ikke gjør det. Dessuten synes jeg det må måles på en korrekt måte. Å lese av speedometer tror jeg ikke holder... Her må vi ha uavhengig løpehjul, GPS osv. Samtidig er jeg overbevist om at tre målinger er ALTFOR lite. Jeg brukte 10 målinger på E30en min etter at jeg satte i chip. Bilen min gikk MYE bedre, men dette har mer å gjøre med at jeg kunne kjøre til over 100km/t på andre (2. gir sluttet på 93km/t før chip) enn at jeg fikk mer HK. Økte Max RPM fra 6850RPM til 7350RPM. Dette førte til at jeg fikk en 0-100km/t tid på ca. 0.5 sek raskere. Merket ikke noe mer enn dette. Det var samme ytelser i resten av registeret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet September 20, 2005 Forfatter Share Skrevet September 20, 2005 Sevsagt er det useriøse leverandører av chip, men jeg snakker om seriøse. Det er tidligere påstått at det manipuleres med testbenk for å få det til å se bra ut. Her er det hele målt av uavhengige ved hjelp av aks.test. Dersom feilmarginen ved målig var så unøyaktig ville halvparten av testene etter chipping vist negativt resultat. Noen tror ikke på noe, uansett hvordan det er testet .Som nevnt tidligere, noen tror chip er håpløst og at jorden er flat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet September 20, 2005 Share Skrevet September 20, 2005 Det der er greit nok! Men alle må huske det at dette varierer no sinnsykt mellom de forskjellige chip`ene...Jeg syns ikke at det ernoen vits i å kjøpe chip til sugemotor utenom at du er veldig opphengt i å få flytta turtallsperra noen omdr. opp eller for å få fjerna fartsperra.... Om man skal være så heldig at bilen går bedre etterpå så får man ta det som en bonus og ikke en selfølge.... det er min mening da.... Er enig med deg! Jeg har allerede gått til innkjøp av chipsett til V12eren (må ha tre stk!!!) kun for å kunne flytte turtallssperren. HVIS den får noe bedre ytelse er det kun en bonus... Men, jeg har jo mange planer for den motoren så det er ikke sikkert jeg skal bruke chipene. Det finnes dessuten maaaaange andre eksempler på at chip IKKE fungerer. Personlig tror jeg ikke på at 328en får over et halvt sekund bedre aks med chip. Det har vært testet opp i mente dette fenomenet og jeg skal vedde ganske mye på at halparten av testene har vist at det faktisk virker og andre halvparten at det ikke gjør det. Dessuten synes jeg det må måles på en korrekt måte. Å lese av speedometer tror jeg ikke holder... Her må vi ha uavhengig løpehjul, GPS osv. Samtidig er jeg overbevist om at tre målinger er ALTFOR lite. Jeg brukte 10 målinger på E30en min etter at jeg satte i chip. Bilen min gikk MYE bedre, men dette har mer å gjøre med at jeg kunne kjøre til over 100km/t på andre (2. gir sluttet på 93km/t før chip) enn at jeg fikk mer HK. Økte Max RPM fra 6850RPM til 7350RPM. Dette førte til at jeg fikk en 0-100km/t tid på ca. 0.5 sek raskere. Merket ikke noe mer enn dette. Det var samme ytelser i resten av registeret. HEY! Hadde du høyere turtallsperre på M30`n enn jeg har på min turtallssnurre? DET er (var) urettferdig det. Noe må sannsynligvis gjøres, hvis ikke risikerer jeg vel at det surrer og går en V12 på høyere turtall enn meg og om en stund. Det vil ikke være bra altså Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet September 20, 2005 Share Skrevet September 20, 2005 bra at vi er endelig komt til buns i dette : chip hjelper ! bra kjell Z3! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet September 20, 2005 Share Skrevet September 20, 2005 På 328 i var forbedringen fra 7,6 til 7,0 sek. Det er VELDIG mye, hele 7,9% faktisk. På en såpass rask bil merkes 0,6 sek.godt. Fabrikktallene på 328i E36 er 0-100 på 7,3s bare for å ha nevnt det..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå