LTF Skrevet September 21, 2005 Share Skrevet September 21, 2005 Hei Er det noen som har et tips. Min 735 91 mod er vond å starte når motoren er varm og har stått noen minutter. Den tenner ikke på førte forsøk , kanskje ikke på andre men alltid på tredje forsøk. Det lukter bensin når jeg forsøker. Kald motor starter alltid på første forsøk. Start etter stopp umiddelbart er ikke noe problem. Kun når bilen har stått en 10 minutter eller mer. Batteriet er bra. Kan virke som om den får bensin men ikke gnist... Kan det være en eller flere dyser som lekker? Er det en "trykkregulator" eller lign. som skal holde bensintrykket oppe som kan jukse litt? Kan Lambasonden være med på å lure systemet ? Motoren jager litt på tomgang når den er kald, hørbart men ikke merkbart på turtelleren. Det sitter DEFA alarm i bilen med startsperre men alarmen er ikke aktiv for tiden Jeg setter pris på om noen har tips å komme med Lars Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zipp0 Skrevet September 21, 2005 Share Skrevet September 21, 2005 Defekt luftmassemåler? hatt samme symptomer på en golf, da var d lufmassemåler'n som kuka.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panasync Skrevet September 21, 2005 Share Skrevet September 21, 2005 Har også samme problemet på min Har byttet: ECU LMM Tempsensor på topp "Trykk-klokke" på innsprøytingen Faktisk byttet komplett motor(ikke pga tregstartet men ) Siden jeg brukte samme innsprøytingsmanifoilen, har jeg også prøvd å bytte dyser..Uten hell.. Har også byttet drivstoff filter Fortsatt samme problemet Regner med det må enten være ledningsnett til motoren, rele til bensinpumpa, bensinpumpa eller lignende. (Har ikke prøvd å bytte ledningsnett på motoren, da jeg har veldig liten tro på det kan være det). Symptomene er helt like, starter alltid med en gang når den er kald. Stopper jeg den for så å starte før det er gått cirka 10min. Starter den Blir den stående mellom 10min og opp til ett par timer er den håpløs. Men starter som regel alltid på 3dje forsøk Uansett om jeg kjører startmotoren lenge på forsøk 1 og 2, så pleier den å starte på 3dje Veldig irriterend siden jeg ukependler med en ferje, litt flaut å måtte kjøre startmotoren 3ganger før den skal starte. Så står det feks en opel som starter på første forsøk ved siden av meg, og kikker stolt ut vinduet sitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LTF Skrevet September 22, 2005 Forfatter Share Skrevet September 22, 2005 Ja dette kan jo bli morro... Fikk et tips om sensor til trykk i manifold. Denne har jeg aldri hørt om. Hvor sitter denne, noen som vet? Luftmengdemåler....?? Den går jo som en drøm på alle måter ellers... Det som er klart er at han drukner i bensin i hvertfall, jeg begynner med kaldstart anordniga så får vi se.... ellers takk for tips. Lars Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet September 22, 2005 Share Skrevet September 22, 2005 Ja dette kan jo bli morro...Fikk et tips om sensor til trykk i manifold. Denne har jeg aldri hørt om. Hvor sitter denne, noen som vet? Luftmengdemåler....?? Den går jo som en drøm på alle måter ellers... Det som er klart er at han drukner i bensin i hvertfall, jeg begynner med kaldstart anordniga så får vi se.... ellers takk for tips. Lars Trykk sensor i manifold ?? jaha hvor er den hehe min er litt tregstartet den å. kansje man skal prøve å ha teningen på i ca 15 sec for å få opp trykke fra bensintanken?? vet ikke jeg men bare slenger ut her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panasync Skrevet September 22, 2005 Share Skrevet September 22, 2005 nytter ikke å ha tenningen på hos meg ihvertfall.. har prøvd:-( glemte vell å skrive at jeg har også prøvd å bytte breathvalve og slangen fra breathvalve til tanken... den var det faktisk hull i, så jeg trodde det måtte være den, men neida er jo forsåvidt en annen motor o jeg har... m50b25.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet September 22, 2005 Share Skrevet September 22, 2005 Min starter bestandig på 1. forsøk, men noen ganger når den har stått over natta i garasjen så starter den ikke på 1. forsøk, heller ikke på 2. forsøk men BESTANDIG på 3. forsøk. Virker som andre her også opplever det med at den starter på 3. forsøk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå