Gå til innhold

Hvilken type flis på garasjegulv?

Tore Diesel
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på flis her? Lurer bare litt på hvilken type flis jeg bør/kan legge på ett garasjegulv. Tenker da på om jeg bør legge flis med en viss tykkelse, og om det finnes flis spesielt egnet for slike formål.

Pris og evt. nettadresse hadde også vært fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåmi nevnte industriflis i min garasjetråd.. Vanlige fliser duger ikke til slikt. Knuser om du mister noe tungt, eller skraper de helt opp om du får et lite glipp med piggdekk (skjer fort med våte dekk om du må spinne deg opp i garasjen, over en kant, eller du skal opp på en bukk eller lignende).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i vaskehallen her jeg jobber, så er det brukt fliser som er egnet for utebruk. de har holdt seg hele i over 10 år, og da har mange biler med pigghjul kjørt ut og inn. de ser ut som nye, bortsett fra der noen har spolet med piggene.. ska se om jeg finner ut av hvilket merke og hvor det er kjøpt i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i vaskehallen her jeg jobber, så er det brukt fliser som er egnet for utebruk. de har holdt seg hele i over 10 år, og da har mange biler med pigghjul kjørt ut og inn. de ser ut som nye, bortsett fra der noen har spolet med piggene.. ska se om jeg finner ut av hvilket merke og hvor det er kjøpt i løpet av dagen.

Fine greier :D Haster ikke så innmari, siden jeg kommer til å vente til våren/sommern med å legge, men kan være greit å bestemme seg litt tidlig. Sjekke litt priser og farger.

Hvilken farge er det på de du tenker på foresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha utefliser, så kan du bare se etter fliser som går under "frostsikre" fliser. Skal vel som navnet sier tåle kulde og annet utemiljø. Desse skal du kunne få i nesten alle regnbuens farger..

Vet ikke helt hva forskjellen på vanlige fliser og frostsikre er, bortsett fra at frostsikre kan brukes ute :lol: , men fliskutteren min ( vannsag ) slet no inne hel.... med de frostsikre mens vanlige fliser var som å kutte i smør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...