markoolio Skrevet September 22, 2005 Share Skrevet September 22, 2005 hallo.... Hvilken olje skal jeg bruke på min 318i e30? vinterolje=tynnere? takker for svar, mvh Jonas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet September 22, 2005 Share Skrevet September 22, 2005 Helsyntetisk 0-40 eller 5-40,den helsyntetiske olja tilpasser seg tempraturen året rundt,Dagens oljer er av så bra kvalitet så du behøver ikke tenke på det hvis du ikke bor på svalbard da.E30 bør nok ha 5-40 olje.Kjøp billig olje og bytt til våren igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxxsonics Skrevet September 22, 2005 Share Skrevet September 22, 2005 bruk 5-40 helsyntetisk olje du! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
markoolio Skrevet Oktober 7, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2005 castrol? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet Oktober 7, 2005 Share Skrevet Oktober 7, 2005 Valvoline,Statoil,Castrol, u name it... Er veldig fornøyd med Statoil olje... Bytta her om dagen og hadde kjørt 12000km på den olje... Var nesten like fin som ny.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lomiss Skrevet Oktober 7, 2005 Share Skrevet Oktober 7, 2005 castrol vil jg foretrekke.. men vet ikke hvilekn eksakt type av castrol olja du skal ha til bilen din Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 8, 2005 Share Skrevet Oktober 8, 2005 Kjørte med Valvoline MaxLife delsynteisk 10-40W i fjord, og det funka helt greit Den var utviklet for motorer over 150 000km. I år prøver jeg noe nytt, Biltema Helsynt 5-40W! Og det fungerer veldig smertefritt I og med at motoren er ganske sliten koster jeg ikke på den en 500kr i oljeskift. Får holde med 250.., neida Den tikker mer med 5-40 enn 10- 40, noe som er logisk. Skal også prøve en delsynt 10-40W fra Biltema etter denne "prøveperioden" er over Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Oktober 9, 2005 Share Skrevet Oktober 9, 2005 Valvoline MaxLife 10w40..funker som faen året rundt og som sagt over her..er egnet til motorer som har trillet noen meter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
markoolio Skrevet Desember 2, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2005 bytta til biltema 5-40.. funker knirkefritt ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten318 Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 kjører castrol 0-30W. hørte med de på BMW i lillestrøm angående om den oljen var bra for min motor og de mente den absolut var bra.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanstiig Skrevet Desember 5, 2005 Share Skrevet Desember 5, 2005 bruker valvoline 5-40, de skal vist vere en av di beste oljene, sammen med castrol og mobil1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå