Gå til innhold

Hvor lenge varer dysene!!


Kenneth BMW
 Share

Anbefalte innlegg

Ja det lurer jeg litt på :)

Det er jo mange som klager over biler som er tungstartet, og da sier noen at det kan være dysene.

Så da kommer spørsmålet: Hvor lenge kan man forvente at dysene er gode og ikke slitt??

Hvordan finner man ut om dysene er dårlige? ja uten å måtte demontere hele bilen hehe :lol:

Så nå kan dere som vet litt om dette fortelle hvordan man finner det ut.

:D:!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan montere bensintrykkmålar på inngåande slange. trykke skal ikkje falle etter du har stoppa motoren. ellers er det mykje bråk av slitte dyser. rundt 200 000km har vell de fleste dyser jort jobben sin. vurderer du nye dyser er www.protrim.no absolutt å anbefale! sparte faktisk 6000k ! på å kjøpe der fremmfor på GS. da får du ford racing dyser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyser må måles i spesielle apparat for å få korrekt svar..

Alternativ, er å ta ut dysene av motor, sette alle dysene nedi måleglass, og kjøre motor på starteren en liten stund.. (med dysene tilkoblet fuelrail osv såklart..) De skal fylle opp måleglassene eksakt like mye på samme tid.. Hvor mye de fyller kan ikke brukes til sammenligning, på denne måle metoden..

Jeg kan være behjelpelig med å skaffe rimelige nye dyser, men da helst uorginale.. Skaffer dyser opp til 890CC, som rekker til 900hk i en 6syl, noe de fleste klarer seg med ;).. rundt 900kr pr dyse for de største..

Trenger ønsket CC størrelse, biltype, (og effektmål om det er prosjekt motor..) om noen vil vite ca pris..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fint at dere kommer med info om dyser :)

Det er vel på tide for meg å skaffe noen dyser til min bimmer, hva kan jeg få for 400.- pr stk?? og hvilken ohm skal jeg ha?

:puppydogeyes:

Les av nr på dysene dine, så kan jeg sjekke hva jeg kan få til..!

Står trolig et langt nr 0 280 xxx xxx på dyse siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...