Bimer Skrevet September 22, 2005 Share Skrevet September 22, 2005 e34, 525i, 1992modell. oljelekkasje men fra hvor? Etter en motorvask og timesvis under og over bilen uten å bli klok på hvor olja kommer fra prøver jeg her. Kanskje noen har noen lure forslag. Så ut som det var fra bunnpanna først men etter litt tørking så jeg at det kom ovenfra. Det renner/drypper ovenifra og gjennom/bak motoren til aircondition. Ikke akkurat lett å se innimellom der heller. Noen forslag før jeg demonterer hele bilen og selger den i deler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet September 22, 2005 Share Skrevet September 22, 2005 topp pakning som svetter? toppdeksel pakning kansje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|bullseye| Skrevet September 22, 2005 Share Skrevet September 22, 2005 virker som toppdeksel pakningen din er gåen, prøv å dra den litt etter. å se om det minsker med lekasje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimer Skrevet September 22, 2005 Forfatter Share Skrevet September 22, 2005 Det er ikke toppdeksel pakkningen. Har sjekket der, helt tørt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet September 22, 2005 Share Skrevet September 22, 2005 simmeringen\gummien til kammakslingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimer Skrevet September 22, 2005 Forfatter Share Skrevet September 22, 2005 Hvor sitter den da? Det er snakk om helt foran ved motoren her. Virker som det er bak den reima som sitter rett bak radiatoren. Bak en av de hjula der kanskje. Hva kan lekke olje baki der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet September 22, 2005 Share Skrevet September 22, 2005 simmerringen til veiva. så kaster den oljen utover, å da blir det ikkje lett å sjå hvor det stammer fra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimer Skrevet September 22, 2005 Forfatter Share Skrevet September 22, 2005 Det hørtes kjempeenkelt ut å fikse....... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet September 23, 2005 Share Skrevet September 23, 2005 om det er den på veiva er det ikke verdens enkleste jobb å gjøre... men ikke noe sinnsykt vanskelig... og delen koster jo ingenting... så jeg vil anbefale deg å prøve å bytte den før du høgger bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimer Skrevet September 23, 2005 Forfatter Share Skrevet September 23, 2005 Jeg får prøve å se litt mer på det i dag da. Fant forresten en kjekk side på nett. Delekatalog med søking på VIN nr på bilen. Endelig fant jeg delenr til fjernkontrollen til bilen! http://www.realoem.com/bmw/select.do Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet September 23, 2005 Share Skrevet September 23, 2005 Linken til delekatalogen står oppe til høyre på siden her til dere som ikke er klar over det. Og det har den gjort lenge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimer Skrevet September 23, 2005 Forfatter Share Skrevet September 23, 2005 ah.. så den nå. Den sto ikke der sist jeg var her. Men det er jo snart ett år siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet September 23, 2005 Share Skrevet September 23, 2005 Det hender at det kan lekke fra oljefilterhuset,ikke fra lokket men bunnen,da må hele skiftes.Sjekk med en lommelykt og motoren i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimer Skrevet September 23, 2005 Forfatter Share Skrevet September 23, 2005 så ikke noe der, titta med speil og greier. Men jeg så nå at det kom litt olje ut fra det nederste hjulet på drivreima der. Veiakselen. Er vel en simring der som kan byttes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet September 23, 2005 Share Skrevet September 23, 2005 den kan byttes ja! men du må vell kansje av med radiator o.l for å komme til.. viss du ikkje skrur sjøl er det kanskje like greit å lever inn på bmw verksted å få det gjort.. 1 time arbeid=600,- pluss simmerringen.. ny frostvæske=200,-? kansje like greit? ikkje for å ta mote fra deg men.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå