Arimanni Skrevet September 22, 2005 Share Skrevet September 22, 2005 Har komme over ein v12 750 motor som eg er jevla sugen på å setja ned i min E34 520 1989 mod. Motoren stod i ein 750 1992 mod som vart importert fra tyskland, og har gått 160 000 iføle selger. Kva bør eg passa på når eg kjøpe denne type motor? Er det toll på den som må betalast? Og når det gjelde bilen, kva må gjerast får å få den godkjent? Kor dyrt blir det totalt? Håper på raske svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet September 22, 2005 Share Skrevet September 22, 2005 skal tru om ikkje det var den motoren som hadde et spess belegg i sylinderane som kunne gå "ad undas" uten bøtehåp? litt på gyngande grunn her men.. har og vert en del tull med styringa som gjør at motoren skal gå kun på 6 på moderat pådrag.. men dette må vell gå å overstyre ved eventuell ombygging.. ellers hørest det ut som et tøft prosjekt! er vell en hær som holder på med noe liknande.. sjå prosjekt forume.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet September 22, 2005 Forfatter Share Skrevet September 22, 2005 Tenkte på å legge den på prosjekt forumet. Men føler at det er fleire som er inne her og sjekker Så beklager vist temaet er i vegen for nokon.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet September 22, 2005 Share Skrevet September 22, 2005 neineinei!!!! ikkje i veien for noe!! det er vell derfor vi har forum! du må for all del spørre å legge ut info å bilder, osv!! var ikkje meininga å lage uhygge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 23, 2005 Share Skrevet September 23, 2005 Hrmf... Liker ikke helt dette her. Men uansett - du må helst ha hele drivlinjen fra 7ern, spørs om 520ia'n holder 300 gamp.. og du må såklart ha alt av ledningsnett og motorstyringer med mindre du har tenkt å bruke datasprut (regn 20-25k på det, minst). Så det betyr egentlig at det aller meste på bilen må bygges om. Har selv kommet frem til at det skal være mulig å gjennomføre for rundt 50.000,-, da uten datasprut, og om man gjør alt selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet September 23, 2005 Share Skrevet September 23, 2005 Du må ha 750 bremser fremme, M5 bremser bak for å få det godkjent.. en eg kjenner har gjort dette, og kalte den 550i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet September 23, 2005 Forfatter Share Skrevet September 23, 2005 neineinei!!!! ikkje i veien for noe!! det er vell derfor vi har forum! du må for all del spørre å legge ut info å bilder, osv!! var ikkje meininga å lage uhygge hehe... var ikkje sånn meint... det er jo altid nokon som maser om at det ikkje høyre heima her og der... var ikkje meint mot deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet September 23, 2005 Forfatter Share Skrevet September 23, 2005 Du må ha 750 bremser fremme, N5 bremser bak for å få det godkjent..en eg kjenner har gjort dette, og kalte den 550i Oki... Men vist eg bruke bremser og drivledd fra ein m5 då? korleis blir da dao? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet September 23, 2005 Share Skrevet September 23, 2005 hva var det du ikkje likte Gunnar? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 23, 2005 Share Skrevet September 23, 2005 hva var det du ikkje likte Gunnar? Prosjektet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johjoa Skrevet September 24, 2005 Share Skrevet September 24, 2005 hva var det du ikkje likte Gunnar? Prosjektet... Mener og har lest at "drømme proskjetet" til Gunnar var og sett en 750/850 motor i E34... Right Gunnar? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 25, 2005 Share Skrevet September 25, 2005 Mener og har lest at "drømme proskjetet" til Gunnar var og sett en 750/850 motor i E34... Right Gunnar? Stemmer det.. men så er det tid og sted som er problemet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eniwaste Skrevet September 25, 2005 Share Skrevet September 25, 2005 Har komme over ein v12 750 motor som eg er jevla sugen på å setja ned i min E34 520 1989 mod. Motoren stod i ein 750 1992 mod som vart importert fra tyskland, og har gått 160 000 iføle selger. Kva bør eg passa på når eg kjøpe denne type motor? Er det toll på den som må betalast? Og når det gjelde bilen, kva må gjerast får å få den godkjent? Kor dyrt blir det totalt? Håper på raske svar hei, eg har samme prosjektet på gang. Står med 750 V12 i garasjen. Eg har en 535i no. Vs motor skal ha det til at bremsene på denne bilen holder, men anbefaler at en kjøper bedre bremser.... Problemet mitt er gearkasse. For å få manuell orginal kasse til 850 må en leite lenge for det er berre laget 1000stk...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet September 25, 2005 Forfatter Share Skrevet September 25, 2005 Har komme over ein v12 750 motor som eg er jevla sugen på å setja ned i min E34 520 1989 mod. Motoren stod i ein 750 1992 mod som vart importert fra tyskland, og har gått 160 000 iføle selger. Kva bør eg passa på når eg kjøpe denne type motor? Er det toll på den som må betalast? Og når det gjelde bilen, kva må gjerast får å få den godkjent? Kor dyrt blir det totalt? Håper på raske svar hei, eg har samme prosjektet på gang. Står med 750 V12 i garasjen. Eg har en 535i no. Vs motor skal ha det til at bremsene på denne bilen holder, men anbefaler at en kjøper bedre bremser.... Problemet mitt er gearkasse. For å få manuell orginal kasse til 850 må en leite lenge for det er berre laget 1000stk...... Oki. Vist eg hive på dan m5 bremser og m5 understell, vil den då tåle kreftene som er i sving? gearkasse har eg faktisk ikkje tenkt på enda.. ender vel opp med automat eller m5 kasse vist den passer.... noko i den dur har du nokon oversikt over kva som må gjerast med bilen for å få den godkjent? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå