Gå til innhold

Enderør til diesel!?


Cappel
 Share

Anbefalte innlegg

På et (lite) punkt er BMW for dårlig, og det er på enderør på diesel modellene. Du kan kjøpe en BMW til nesten en mill, men fortsatt vil nok de fleste gremmes over enderørene bak :oops:

Er det noen som sitter klar med oppskriften på en bedre løsning til en E46 320dT M-Sport? Vil ikke bytte hele potta, bare enderøret

Se så pent MB har gjort det på nye B serie. Noe lignende dette kunne jeg tenkt meg...

b200cdi_05.jpg

Sett i forhold til dagens...

06092003_320D_hinten.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror rett og slett, at det er av den enkle grunn, at bakenden på dieselbiler ikke skal bli så nedsota av dieselrøyk. Nå ryker vel ikke nye biler like mye som gamle, men jeg vil tro at bakenden på en dieselbil har lettere for å blir nedsota, enn en bensinbil.

Men som sagt, dette er bare noe jeg tror. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok, grunnen er å unngå soting på bakenden av bilen. Over til hovedspørsmålet, så får man kjøpt komplett effektannlegg til de fleste nyere dieselbiler. Da kan man som regel velge å vrake i enderør o.l. Dette koster endel penger, men fordelen er at bilen vil gå litt bedre. Og selvfølgelig få litt tøffere lyd :D Den billigste løsningen er vel å kun kjøpe ny bakpotte, fra f.eks. en effektannleggprodusent eller annen plass (torshov o.l..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I nyere diesel biler er det partikkel filter, dvs at all soting forsvinner. Hvis jeg ikke tar helt feil, så vil det bli påbudt med diesel partikkel filter om ikke lenge, på nye diesel biler, og da vil vi nok se flere diesel biler med vanlige eksos enderør, og ikke de som peker nedover. Om du skal bytte enderør på bilen din, og den ikke har ett slikt partikkel filter, ville jeg ha forhørt meg om det er mulig å sette på dette(mener det sitter i katalysatoren), skåner bilen din for mye sot iallefall :wink: men jeg tipper det er dyrt å ettermontere dette :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...