Ole-P Skrevet September 23, 2005 Share Skrevet September 23, 2005 hva er resultatet av å sette en topp fra en m20b20 på en m20b25 blokk? og åssen er kombinasjonene av b20 og b25 om hveradre? vill gjerne ha mest mulig info om deler som kan brukes på en m20b25 motor. uvesentlig hvem motor det kommer ifra bare det enten er bolton eller ikke krever for mye modifisering da jeg ikke kan sveise og må få andre til å gjøre det. tar også imot alle forslag som har med egene løsninger som folk her ute har fikset selv. som selv lagde insug, grenrør, omplasering av tanker osv noen som vet om noen kobinasjoner som vill gi mere effekt/holbarhet/ tar imot alt av forslag og helst med en forklaring på hva man oppnår tar gjerne imot en liste av ting som passer rett over ens og, hadde vært fint om noen har peil og har mulighet for å forklare litt trenger all info jeg kan få for å få bygget til å bli best som overhode mulig og jeg veit flere av dere der ute har mange bra løsninger på lur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet September 23, 2005 Forfatter Share Skrevet September 23, 2005 en liten ting till åssen passer bunnpannene overens? kan man bruke en bunn panne fra en b20 på en b25? og fra hvem motorer kan man bruke bunn panner fra på en b25 motor? og igjen hvem motorer kan man bruke bunn panner fra på en b20 moror? og går girkassa fra en b20 motor på en b25 motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knp86 Skrevet September 23, 2005 Share Skrevet September 23, 2005 b20 og b25 bunnpannen er lik. så du kan bruke ein b20 bunnpanne på ein b25. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet September 23, 2005 Forfatter Share Skrevet September 23, 2005 satt bare å så på en skjema tegning over motorene og så at b25 bunpanna hadde noe som så ut som en pumpe og peile pinne litt andeledes så dette vil i så fall ikke være på en bunpanne fra en b20? har det noe å si eller er bare utromingen litt andeledes og eller ubetydelig? og er volumet likt? da jeg skal ha turbo på b25 motoren, eller her ikke det noe å si på denne motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet September 24, 2005 Forfatter Share Skrevet September 24, 2005 bump? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet September 24, 2005 Forfatter Share Skrevet September 24, 2005 opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knp86 Skrevet September 24, 2005 Share Skrevet September 24, 2005 eg brukte ivertfall ein b20 bunnpanne på ein b25 motor eg hadde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet September 28, 2005 Forfatter Share Skrevet September 28, 2005 bump. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 eg brukte ivertfall ein b20 bunnpanne på ein b25 motor eg hadde Passer som en drøm den ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet September 28, 2005 Forfatter Share Skrevet September 28, 2005 selve bunpannen er ikke det store problemet nå si. det jeg lurere mere på er åssen girkasser, topper, kammer, veiv,driverk som passer om hveradre i alle mulige varianter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten318 Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 vet ikke om girkassa er lik på b20 og b25, men om de ikke er like så er jo b25 lagd for å tåle mer enn b20?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet September 28, 2005 Share Skrevet September 28, 2005 det jeg lurere mere på er åssen girkasser, topper, kammer, veiv,driverk som passer om hveradre i alle mulige varianter? Alt passer overens omtrent, men det er endel ting som må byttes samtidig osv... Hvis jeg skal skrive om alle muligheter, så ville det blitt et langt innlegg dette. Ingen vits for meg å lire utav alt, det er bedre om du spør om noe konkret som du vil gjøre - men lurer på¨om det går. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet September 28, 2005 Forfatter Share Skrevet September 28, 2005 bilen er en 87 mod 320 (har moset diffen) har en komplett m20b20. er til inkjøp nå så blir nok hentet i løpet av uken en komplett m20b25 en m20b25 blokk planene er å først fål iv i bilen med sugetrimm motor + ok understell og driverk mens jeg bygger en helt 100% strøken turbo motor som vill ta tid og koste peng og med et understell som holder. trenger egentlig å vite alt som vell med tanke på at jeg skal bygge en reint b25 turbo motor og en prosjket motor av en b25 blokk med div deler somjeg får mest mulig effekt ut av med kun suge trimm. så har jeg en komplett b20 motor liggendes nå. men det viktisgste er vell åssen topper, kammer, veiv, girkasser, og driverk passer om hverandre - turbo motor: blokk - b25 topp - b25/b20 hva er best? stempler - b25 råder - b20 veiv (disel veiv?) - ??? kam (ny kvass kamm?)- ??? girkasse - uvist ennå muligens en getrag? driverk- ??? måvite hva som passe og kan tårle en del gamp og her tenger jeg litt spes om hva som kan øke litt effekt og andre deler jeg burde bytte ta fra andre modeller (ventil løftere, dyser, osv) ------------------------------------ - sugetrimm motor? (skal bygges til en rimlig penge) blokk - b25 topp - b25/b20 hva er best stempler - b25 råder - b25 veiv - ??? er org best? kam - ??? girkasse - ??? har en b20 men vill den holde? driverk - b25/b20 (uvist) (åssen passr diff osv overens?) tenger her også å litt spes om hva som kan øke litt effekt og andre deler jeg burde bytte ta fra andre modeller (ventil løftere, dyser, osv) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet September 29, 2005 Forfatter Share Skrevet September 29, 2005 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smood Skrevet September 29, 2005 Share Skrevet September 29, 2005 - B20 girkasse passer ikke på B25... - Differensialene passer meget godtoverens, kan likesåvel ha en 316 diff oppimot en 325motor.. - Hvis Toppene skal byttes må du begynne å bygge om fordeler ++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå