Gå til innhold

Røyk fra E39. Hjelp.......


hel2810
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Var ute å kjørte i dag, og da jeg stoppet var det en kar i en gammel 7-serie som fulgte etter. Da jeg stoppet kjente jeg at det luktet noe som ligner svidd gummi+ at det kom litt røyk fra motorrommet. Fyren som fulgte etter fortalte at jeg omtrent hadde røyklagt e6`en. Starta opp bilen og prøvde den en tur uten at det røyk fra bilen. Sjekket seff at det er vann og olje på bilen. Når jeg kom hjem la jeg merke til at det er en ulyd i vannpuma. Temperaturnåla står ca midt på, så motoren har ikke kokt over.

Noen som har noen ideer hva dette kan være. Lurte først på om det kunne være clutsen som hadde hengt seg opp og blitt svidd, men etter at jeg hørte lyden i vannpumpa ble jeg usikker. Setter stor pris tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikkje sikker på e39, men går vanligvis en slange fra toppdeksele til innsuge.. er vell neppe det som er probleme viss du ikkje har vert veldi sløv med oljeskift,bruker dårli olje.. eller har kaputt toppakning, sjekk olje for kvitt skum,

Følger servicene og oljen er bare 200 mil gammel. Ikke hvitt skum i oljen. Synes hele greia virker merkelig, symptomene passer ikke med noe jeg har hørt om før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veivhusventilasjonen er gummislangen som ligg oppå motoren når du tar av plastdekselet på toppen av motoren.

Kankje ett løpehjul til profilreima som henger?

Ett plastdeksel som kommer borti en plass?

Regner med det er sort røyk som koomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannpumpa holder på å skjære seg ? kjente du på viftereima om den var glovarm.

Kjente ikke på viftereima. Er det mulig at det blir mye røykutvikling fra vannpumpa, når den er gåen?

Var såpass mye røyk som kom at jeg lurer nesten på om gulvmatta har hengt på clutchen, slik den lå ble den med clutchen tilbake når jeg slapp clutchen. I tilfelle har jeg nok svidd clutch for noen tusinger.

Er rimelig fersk BMW-eier, hvor finner jeg vannpumpa på min bil (lurer kansje på om jeg er litt på villspor)?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radiatorvifta er festet i vannpumpa,du kjenner at den er gåen hvis det er slark i den,ta tak i vifta og kjenn om du kan merke noe.Det sitter også ett strammehjul av plast til viftereima som pleier å lage ulyd fordi lagret er tørt for fett.En enkel jobb å bytte begge deler.Ettersom det luktet gummi så kan det være en av feilene,kan lekke kjølevann fra vannpumpa og ned på eksosmaifold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...