Gå til innhold

hvilke dekk til 18"


BEMWE
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har hørt mye bra om GSD3, men i motsetning til hva Henrik sier har jeg hørt at de slites fælt fort, og er kun bra på vei. På bane var de i følge baneaktive personer helt ubrukelige. Forsvinner helt etter få runder. I tillegg er det jo ikke akkurat noe billigdekk.

Angående Falken - myke dekksider? Slik føles ikke mine. Lite slark der.. men har jo ikke så høy profil.. og i tillegg en del dekkstrekk på bakhjulene.

Kjører forresten egentlig på Marangoni Zeta Linea i 235/40-18" til vanlig. Synes de er veldig ok til normal kjøring. Tror de må være ganske bra i billigsegmentet. De har myk gummi, og sitter bra på vått, men slites fort. Litt hard kjøring på varm asfalt så smelter de..

og falken er heller ikke noe jeg anbefaler.. jeg kjøpte det til min E46 før jeg solgte den, men fikk testet de litt. ble ikke spesiellt imponert. kan også nevne at bakdekket til falken (265/30x19) var 3.5 cm smalere enn yokohama avs i samme dimensjon. :shock:

Hmm.. hva skal det sånn egentlig gå på en 10" felg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. GSD3 så kjørte jeg ikke på bane med de, men jeg òg har hørt at de er vekk før man får sukk for seg...

Ang. Falken og hvor bred de er ja... De er jo utrolig smale. Mine Kumho i 265/35 går kant i kant med 9.5" felg. En kamerat av meg har samme oppsettet men kjøærer med Falken dekk. Hans dekk er så smale at det blir skikkelig Tyskerstuk. Helt sikkert 2-4cm forskjell i bredden der ja.

Jeg har i flere omganger prøvd Falken på både den gamle E36en min, E30en og på E46en. Hver gang jeg har vrengt på Falken så føles det som om bilene har defekte foringer spesielt i bakstillingen, men også styrerespons synker KRAFTIG. E30en min kan vel neppe beskyldes for å være myk eller ha suppete foringer... Alt annet enn Falken sier jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henrik, hmm.. nå har jo jeg en god del strekk på bakdekkene mine, så mulig det gjør at de føles stivere, selv om det normalt ikke skal være positivt for kjøreegenskapene. Kan ihvertfall ikke si jeg har opplevd noe mer svampete følelse nå med "banehjulene" enn med det vanlige settet mitt. Kjennes rimelig greit ut med begge to. Men så er det jo store nivåforskjeller ute og går her, både du og R Andersen har kjørt relativt mye og kjører rimelig hardt, så jeg tror nok dekk som ikke nødvendigvis duger så bra for dere vil funke tilfredsstillende for mannen i gata.

R Andersen, er 265 jeg har, men det er en del strekk på de. Er det normalt, eller er det Falken som er smale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det subber ikke. Innsiden på venstre bakdekk var såvidt borti potta på Våler, men det var pga. en tur på gresset. Når den henger som den skal går det fint. Kjøper neppe Falken om jeg skal kjøpe nytt, så får håpe det går med noe annet også. Tror jeg har litt å gå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er det noen måte for å se på dekkene hvor gamle dem er? Altså.. De er nye, men hvor lenge siden de er produsert og slikt?

Hvor lang tid kan man strekke seg tilbake i tid siden produksjonen før man kanskje burde vurdere "nyere" dekk?

Har nemlig bl.a. kjøpt dekk fra dekkexpress.no, så litt greit å sjekke dem *just the heck of it*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Falken så har jeg hatt dårlige erfaringer ang støy. Synes Falken dekk bråker en del når man får litt bredde på de... Har derimot hatt strålende erfaringer med Falken piggfrie vinterdekk. Men på sommeren holder jeg meg altså langt unna Falken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...