marvin Skrevet September 25, 2005 Share Skrevet September 25, 2005 Jeg merket etter min første langtur at det begynte å pipe i takt med farten på høyre bakhjul på min E36 318i. Det tikker og gnisser, men det høres ikke ut som jern på jern, mer som jern på meget hard gummi eller en slags keramisk lyd. Har sjekket bremsebånd og bremser, er ikke noe der - og prøvde meg da litt lenger innover. Tok av hjul og bremsetrommel, og fant en gamasjen bak på staget fra bakhjulet og innover. Jeg laget et lite hull med en syl og stakk inn sugerøret til en WD40 og sprøytet inn noen doser med dette i håp om å smøre det opp. Lyden forsvant helt, men etter en lengre kjøretur kom den tilbake igjen ( 60 mil disse turene) Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Er det noe sted jeg kan koble meg på med en fettpresse for å få inn noe skikkelig smøring? Å ta av gamasjen krever nye strammeringer da de blir ødelagt ved å ta de av en gang + at det er en litt større operasjon med å få av alt sammen. Noen som har samme problem og vet om noen fornuftige løsninger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|bullseye| Skrevet September 25, 2005 Share Skrevet September 25, 2005 det er nok garantert en sten som har kilt seg i mellom skiva å klossene. prøv å rygg bakover, og så framover, det pleier som regel å hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aama_Racing Skrevet September 25, 2005 Share Skrevet September 25, 2005 du kan jo stikke på en bondegår, de har som regel en fettpresse, eller bør i hvertfall ha det.. hehe.. lykke til:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå