lomiss Skrevet September 25, 2005 Share Skrevet September 25, 2005 jeg skal kjøpe bmw 320i e46 98-99 model. har dere noen gode råd å gi mg? takker alle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bart Skrevet September 25, 2005 Share Skrevet September 25, 2005 Kjøp av forhandler, helst bmw, se etter service hefte,hvor og når servicer har blitt utført, ta en ADAC test på bilen i tyskland. ADAC er samme som NAF bare at tysk lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cc300 Skrevet September 25, 2005 Share Skrevet September 25, 2005 Jeg kan sterkt anbefale å lese igjennom bruktimport-skolen. Den var veldig nyttig da jeg importerte fra tyskland. http://www.tyskland.org/index_import.htm Det var to ting jeg brant meg på ved importen... 1. Jeg hadde med for mye Euro i kontanter, slik at når jeg skulle veksle tilbake til NOK hjemme så hadde jeg plutselig tapt mye penger pga forskjellen på kjøp/salg kurs. 2. Jeg trodde jeg måtte betale moms ved ankomst til tollen på svinesund, men der ville de ikke ha noen betaling. Dermed hadde jeg med unødvendig mye cash med meg... Bortsett fra dette så gikk alt som beskrevet på importsiden. Jo, en annen ting var at tollen på svinesund var åpent 24t i døgnet. Det sto ikke i "skolen", jeg kom på natta og trodde jeg måtte vente til morgenen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lomiss Skrevet September 25, 2005 Forfatter Share Skrevet September 25, 2005 ok takker. jg skal impotere den til spania da er d nok andre ting som jelder i forhold til import til norge... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cc300 Skrevet September 25, 2005 Share Skrevet September 25, 2005 ok, ja det er det helt sikkert, siden spania er EU land... Blir nok en enklere affære. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lomiss Skrevet September 25, 2005 Forfatter Share Skrevet September 25, 2005 får håpe på d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet September 25, 2005 Share Skrevet September 25, 2005 leste igjennom www.tyskland.org veldig nøye før jeg reiste nedover, hadde med utskrifter fra sidene som jeg leste på flyet, toget osv. Jeg brant meg på at selger ikke ville godta sjekken pga. han hadde blitt lurt før. Men hadde heldigvis mer peng på konto. Så jeg tok ut i den reisebanken. Var innom et titalls banker før jeg fant en som ville godta et såpass stort beløp. Hjemreisen gikk fint, og så lenge du har alle papirene du trenger så går alt på skinner. Jeg kjøpte av privatperson, du merker fort når du snakker med vedkommende om du blir lurt. Jeg styrte unna fire annonser, fant ut at "her blir jeg nok svindlet". Det er klart at det sikkert er mye tryggere å få en bruktimportør til å gjøre dette for deg, men jeg for min del synes det bare var gøy.Og jeg er en erfaring rikere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lomiss Skrevet September 25, 2005 Forfatter Share Skrevet September 25, 2005 ok takker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå