Hylland Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 Har ein 3.5liters M30 motor som eg har plana om å få litt meir futt i.. Kor mykje e det mulig å bore sylinderen?? Rekne med at eg må ha smidde stempel i tillegg.. Kva er pris på desse?? Sammen med effektanlegg, grenrør og filter, kor mykje trur de det er mulig å hente ut av motoren??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eika Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 det er vel mer power å hente i toppen forhold til og borre selynderne... er bare det jeg har hørt så kan ikke love noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 Helt enig med den... Ville ikke tatt bryet med å borre en M30 motor. Det er da bedre å kjøpe feks. en M5 motor. Skal du først gjøre noe med en M30 så vil jeg foreslå flg.: Lettere svinghjul, omarbeiding av topp (porting, hardere fjører, større ventiler osv), chiptrimming (dette har faktisk en del for seg i en M30) samt litt bedre pusting på både innsug og eksossiden. Alt i alt kan du vel få til ca. 250HK med dette. Både Alpina, Hartge og AC Schnitzer hadde rundt 250HK i sine utgaver av M30 og de gjorde disse tingene som jeg har nevnt her. Prisen på dette kan vel lett komme opp i rundt 20-50K. M30B35 i løpsugave har sjeldent mer enn 290-300HK så ikke forvent allverden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet September 26, 2005 Forfatter Share Skrevet September 26, 2005 Ja, men viss det kjem på 20 - 50.000kr, så er det jo billigere å kjøpe ein M5 motor med girkasse og montere.. Eller til og med turbosett... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 Ja, men viss det kjem på 20 - 50.000kr, så er det jo billigere å kjøpe ein M5 motor med girkasse og montere.. Eller til og med turbosett... Nettopp! Det var jo det jeg sa i begynnelsen av innlegget mitt det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå