Hylland Skrevet September 26, 2005 Skrevet September 26, 2005 Har ein 3.5liters M30 motor som eg har plana om å få litt meir futt i.. Kor mykje e det mulig å bore sylinderen?? Rekne med at eg må ha smidde stempel i tillegg.. Kva er pris på desse?? Sammen med effektanlegg, grenrør og filter, kor mykje trur de det er mulig å hente ut av motoren???
Eika Skrevet September 26, 2005 Skrevet September 26, 2005 det er vel mer power å hente i toppen forhold til og borre selynderne... er bare det jeg har hørt så kan ikke love noe
HenrikE30+ Skrevet September 26, 2005 Skrevet September 26, 2005 Helt enig med den... Ville ikke tatt bryet med å borre en M30 motor. Det er da bedre å kjøpe feks. en M5 motor. Skal du først gjøre noe med en M30 så vil jeg foreslå flg.: Lettere svinghjul, omarbeiding av topp (porting, hardere fjører, større ventiler osv), chiptrimming (dette har faktisk en del for seg i en M30) samt litt bedre pusting på både innsug og eksossiden. Alt i alt kan du vel få til ca. 250HK med dette. Både Alpina, Hartge og AC Schnitzer hadde rundt 250HK i sine utgaver av M30 og de gjorde disse tingene som jeg har nevnt her. Prisen på dette kan vel lett komme opp i rundt 20-50K. M30B35 i løpsugave har sjeldent mer enn 290-300HK så ikke forvent allverden...
Hylland Skrevet September 26, 2005 Forfatter Skrevet September 26, 2005 Ja, men viss det kjem på 20 - 50.000kr, så er det jo billigere å kjøpe ein M5 motor med girkasse og montere.. Eller til og med turbosett...
HenrikE30+ Skrevet September 26, 2005 Skrevet September 26, 2005 Ja, men viss det kjem på 20 - 50.000kr, så er det jo billigere å kjøpe ein M5 motor med girkasse og montere.. Eller til og med turbosett... Nettopp! Det var jo det jeg sa i begynnelsen av innlegget mitt det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå