Gå til innhold

Varmetråder i bakruta - problemer

Trotto
 Share

Anbefalte innlegg

På min bil (e34) har jeg hatt problemer med å få varmetrådene til å fungere. Mens jeg kjører virker ingenting. Men om jeg er parkert, og vrir tenningsbyterer til trinn 2, kan jeg starte oppvarming, dvs. lyset i knappen tenner. Men etter en kort tid slår det seg av - før ruten er duggfri. Sånn har jeg hatt det hele tiden, men siden jeg ikke bruker bilen om vinteren er det ikke noe jeg har lagt ned mye energi i å løse saken. Noen med lignende problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om en varmetråd ikke virker, skal jo resten av ruta bli duggfri - og bryteren bør jo holde seg inne på tross av at en varmetråd er av.

Jeg er bl.a utdannet elektriker, så feilen skulle nok være lett å finne om det er trådbrudd. Jeg har derimot liten tro på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om en varmetråd ikke virker, skal jo resten av ruta bli duggfri - og bryteren bør jo holde seg inne på tross av at en varmetråd er av.

Jeg er bl.a utdannet elektriker, så feilen skulle nok være lett å finne om det er trådbrudd. Jeg har derimot liten tro på det.

Er det fleire varmetrådar, eller berre ein? Viss det er fleire så bør dei resterande funke ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 years later...

Kan jo uasett være lurt å se etter brudd i varmetrådene. Du får kjøpt no lim/pasta som du kan bruke til å fikkse brudd i varmetråder med. Jeg kjøpte de på mekonomen og prøvde det på min 77' Golf. Det fikksa biffen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...