johjoa Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 Ja, vinteren nermer seg med stormskritt, i denne anledningen har jeg kommet frem til at jeg vil forberede bilen til slaps, saltveier og annet dritt Jeg har fått lånt meg en garasje en ukes tid slik at jeg får ta bilen ut av drift en uke eller vell så det. i anledning dette har jeg tenkt og ta små ting som ikke er gjort også annet. - Vaskes - Poleres - Rengjøres innvendig - Motorvask - Lager i styring må smøres - Bytte ut slit wire i fører sete - Bytte pollenfilter - Rengjøre luftfilter evnt. bytte til orginal filter - Olje låser og dører - Tette grøftlys (dugger) - Fiks insatts i bakfanger - Montere CCFL Angel Eyes (?) - Oljebehandle/Tektylbehandling Er det noen andre punkter jeg bør ta med? ikke vær skjenert med og legg igjen punkter som jeg ikke har tenkt på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bart Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 henger meg med på denne tråden jeg, trenger noen gode tips til klargjøring for vinteren til e30'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kyrre Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 Tja, jeg skal gjøre noe av dette men også: - Bytte kjølevæske - bytte olje på automatkasse - bytte servoolje - sjekke, evt bytte bremsevæske Har nettopp byttet plugger, luftfilter og olje på motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxxsonics Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 bytte vinduspussere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 Du har fått med deg det meste der.. blir noe av det jeg gjorde her om dagen også: Bytta olje oljefilter vaska overalt nye plugger sjekka frostvæske smørte låser vaska vinterfelga og så at de var i ok stand la en lommelykt, pledd, hansker, lue, lighter, låseolje og en ekstra jakke i bilen, i tilfelle det skulle skje noe midt på øde skogen en vinterkveld med -25. Skal også få tak i et annet og lengre Konfilter og lage en patent som gjør at det kommer mer luft inn i motorromet. Enten ta ut en fjernlysslykt og kople om slik at du har både fjern og nærllys på det opprinnelige nærlyset. Vi får se Nå kan vinteren bare banke på døra, jeg er klar, på alle måter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 oddis.. låsolje å lighter hjelper lite å ha i bilen viss låsane fryser.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 oddis.. låsolje å lighter hjelper lite å ha i bilen viss låsane fryser.. Sjansen for at alle låsene er frosset er veldig liten. Har den også der pga av å kunne smøre låser som begynner å bli dårlige. Men jeg er klar over poenget ditt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 Sette på vinterdekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vid@r Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 Bygge garasje er også en lur ting! Men, er kn-filter uheldig for motoren om vinteren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 Huske å vaske godt i hjulbuene, det er noe man bør gjøre flere ganger om vinteren og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 27, 2005 Share Skrevet September 27, 2005 Understellsbehandle bilen, koster en tusenlapp og de gjør det mens du venter. Sprøyter en slags olje inn i kanaler osv og ellers under bilen. Silikonstift på alle lister i dører osv, smøre låser med OLJE (ikke låsespray, den bruker du til å tine med) Kanskje også legge litt fett på bevegelige deler, dørhengsler osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zipp0 Skrevet September 27, 2005 Share Skrevet September 27, 2005 hvor får man gjort dette?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TJ Skrevet September 27, 2005 Share Skrevet September 27, 2005 Kan være greit å sjekke batteriet også. Å starte en kald bil gjennom hele vinteren kan være tøft for et batteri som ikke er helt på topp. Vinterdekk er nevnt, greit å sjekke tilstanden til disse også. Husk også å ha snøkost og is-skrape tilgjengelig. Vet aldri når den første snøen kommer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johjoa Skrevet September 27, 2005 Forfatter Share Skrevet September 27, 2005 Kjempe bra! masse gode tips om hva man bør gjøre før vinteren. Er bare og hive seg i innkjøp av det meste slik at man får gjort det. (bilder kommer) ?... får se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 27, 2005 Share Skrevet September 27, 2005 Motorvarmer skader jo ikke om man bor et kjølig sted.. Tenkte å prøve å få ordnet strøm ute og få montert inn et varmeelement. Så bruker jeg bare en timer beregnet for utendørs bruk = cheap ass motorvarmer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå