Gå til innhold

Turbo


C_West
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

takk for svar, det har kommet til stor hjelp.

Men det hadde vært fint om noen kunne lage en liste med de delene jeg TRENGER og en liste med de delene som er lurt og ha osv.

Så da får jeg titta litt rundt på priser og div.

Da snakker jeg ett prosjekt med Maks 1 bar, sånn så jeg kan ligge på en 0.7 - 0.8 bar uten og være særlig redd.

Ned dreide stempel.

Skikkelig topppakning.

ARP bolter.

Dumpventil.

Tillegssprut.

Om han kan nøye seg med 0,4-0,5 , så trenger han vel strengt tatt ikke disse delene. (?) Kostnadshoppet blir i såfall forholdsvis stort derfra, og opp til 0,7-0,8. På 0,4-0,5 er vel ikke ic HELT nødvendig heller?

Hvis du ser litt lenger oppe så etterlyste han en liste med deler som han trengte for å kunner kjøre med 0,7-0,8 - 1bar.... og da trengs MINST det der for å få det littegran holdbart....

Men selfølgelig om han skal kun kjøre på 0,4 så er det ikke så veldig nødvendig med alt... men det blir jo mye mindre holdbart!

Og konstnadshoppet blir større om han raser motoren og må bygge en ny en.... Bedre å være på den trygge siden!

Hehe. Ikke uenig jeg vettu. :) Så at han skrev 0,7-0.8. Var derfor jeg skrev: "Om han kan nøye seg med..." Men det er nok MANGE som blir skremt av kostnadene, og dropper hele dri.... Poenget mitt var at det er mulig å bygge billigere. Og ulempen med det er, som du sier, at det ikke blir like holdbart! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...